שבוע לבחירות בצ'ילה: מועמד השמאל מוביל בסקרים; אביו של מועמד הימין היה נאצי

על פי הסקרים שפורסמו בימים האחרונים, מועמד השמאל מוביל בבחירות לנשיאות צ'ילה שיתקיימו ביום ראשון הקרוב. מנהיג מרד הסטודנטים, גבריאל בוריק (35) מוביל בפער קטן או גדול – לפי הסקרים השונים. בוריק מהחזית הרחבה שבתמיכת המפלגה הקומוניסטית מתמודד מול מועמד הימין הקיצוני, חוזה אנטוניו קאסט (55).

קאסט חולל סערה בימים האחרונים לאחר שמסמכים שנחשפו בגרמניה הראו כי אביו היה חבר במפלגה הנאצית. המסמכים, שהופיעו לראשונה ברשתות החברתיות ולאחר מכן אושרו על ידי הרשויות בגרמניה, כוללים תעודת חבר של מיכאל קאסט, אביו של המועמד, המעידה כי נרשם מרצונו למפלגה, שכן חברות במפלגה הנאצית לא הייתה חובה. הדברים עומדים בסתירה עם טענות שהשמיעה קאסט בעבר כי אביו לא היה נאצי ונאלץ להתגייס לצבא הגרמני במלחמת העולם השנייה בשל חוק גיוס חובה.

מועמד הימין קאסט (בצד ימין) מחפש תמיכה אמריקאית. בצילום עם חבר הסנאט של המפלגה הרפובליקאית מרקו רוביו, בשבוע שעבר, בוושינגטון. רוביו ידוע בגלל איבתו לקובה ומאמציו לפגוע באי הסוציאליסטי (צילום: אל סיגלו)

 

קאסט בן ה-55 מתמודד בפעם השנייה לנשיאות צ'ילה לאחר שהתמודד בעבר על התפקיד וחולל סערה נוספת כשהביע תמיכה ברודן הצ'יליאני לשעבר, אוגוסטו פינושה, ואמר כי היה מעוניין "לשתות תה ולשוחח" עם הגנרל האכזרי שהלך לעולמו.

קאסט, קתולי ואיש משפחה שחרט על דגלו אידיאולוגיה ניאו-ליברלית קיצונית, ביקר בשבוע שעבר בארה"ב בחיפוש אחר תמיכה ולגיטימציה של המעצמה האימפריאליסטית שעמדה מאחורי ההפיכה הצבאית העקובה מדם של פינושה ב-1973. בוושינגטון הכריז קאסט כי "ניצחון הקומוניסטים בבחירות ישים קץ ליותר משלושה עשורים של צמיחה כלכלית אדירה".