קרובי הנרצחים והחטופים הגישו 'מכתבי פיטורים' לחברי הכנסת של הקואליציה הימנית

קרובי משפחה של החטופים יחד עם פעילי מחאה הגישו הבוקר (רביעי) בכנסת "מכתבי פיטורים" לחברי הכנסת של הקואליציה הימנית. בעת שרוני ניימן, דודה של רותם ניימן שנרצחה במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, הגיש "מכתב פיטורים" ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) במסגרת  המחאה הוא הגיב: "עוף לי מהעיניים". מוקדם יותר, ח"כ טלי גוטליב (הליכוד), התפרצה לדבריו של האח השכול עמית שגב לאחר שמתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה בראשות מיקי לוי, נשא דברים עמית שגב מקיבוץ ניר עם, שאחותו רינת אבן שגב, בעלה חן ושניים מבניהם, אלון בן ה-16 ועידו בן ה-14 נרצחו בבארי. שני בניהם הקטנים שרדו את הטבח. במהלך דבריו של האח השכול עמית שגב התפרצה ח"כ טלי גוטליב לדבריו והפריעה: "לא תדבר כך על ראש הממשלה".

יצוין שמשפחות החטופים יחד עם מחאת הנשים חסמו הבוקר את איילון צפון בסמוך למחלף לה גווארדיה בתל-אביב. המפגינים נשאו שלט עם פניהם של חברי הקבינט והכיתוב "זה עליכם: לא חוזרים מקטאר בלי עסקה". אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר, מסרה "נמשיך לחסום ולשבש כל זמן שהחטופים שם – לא תהיה שיגרה עד שהם לא יחזרו, כי אין מציאות נורמלית כשאזרחים ישראלים נמקים בשבי החמאס. 134 תינוקות, צעירות, גברים ומבוגרים שבויים במנהרות ללא מזון ואוויר. ישראל לא יכולה להיות אותה מדינה כשהם שם, הממשלה צריכה לעשות הכל בשביל לדאוג שהעסקה יוצאת לפועל".

מטעם מחאת הנשים נמסר: "166 ימים ש-134 אזרחיות ואזרחים נמקים, מעונים ומורעבים בשבי. זוהי החובה של הקבינט להציל את מי שעוד אפשר להחזיר בחיים. הרבה יותר מדי זמן כבר התבזבז והחטופים והחטופות משלמות בחייהן. אנחנו דורשות מהקבינט לוודא שצוות המו"מ חוזר מקטאר אך ורק עם עסקה ועם מועד להחזרתם של מי שהופקרו. לא נאפשר בשום מצב לקבינט ולממשלה למסמס שוב את ההזדמנות להציל את האחים והאחיות שלנו. לא נשאיר אותם מאחור". זו הפעם השלישית תוך שבוע שקרובי החטופים ופעילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית חוסמים את עורק התחבורה הראשי בגוש דן. כך היה במוצ"ש האחרון ויום חמישי שעבר.

בשעות הבוקר המוקדמות, פעילי מחאה דרשו לקיים לבחירות מחוץ לבתיהם של ח"כים ושרים מהקואליציה וקראו לפיטוריהם. עוד כתבו על הכביש את המילה "מפוטר". הפעילים הגיעו בין היתר לבתיהם של  אדלשטיין בהרצליה פיתוח, שר החינוך יואב קיש בהוד השרון, השרה להגנת הסביבה עידית סילמן ברחובות, שרת המדע גילה גמליאל, ח"כ בועז ביסמוט בתל אביב וח"כ דני דנון ברעננה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128159