קטל הפלסטינים בשטחים הכבושים נמשך בשיטתיות ומרצ שותקת

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ אמרה בריאיון לרדיו "מכאן" בערבית ששודר ביום ראשון האחרון כי מפלגתה יכולה  ואף מתכוונת למנוע מהממשלה לנקוט פעולה צבאית נרחבת. "ברגע שהממשלה תחליט על משהו צבאי – תהיה סכנה לקואליציה. זה נמצא בהסכמים הקואליציוניים. הממשלה הסכימה שהיא תעסוק רק בעניינים כלכליים ואזרחיים. בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי – הקואליציה תיפול כי מרצ ורע"מ לא יסכימו לדבר כזה. הנוכחות של מרצ ורע"מ בקואליציה מגבילה את חדותה של כל החלטה צבאית".

הלוויתו של עימאד דויקאת, תושב הכפר ביתא ואב לחמישה שנורה למוות בידי חיילים (צילום: וואפא)

 

האם ח"כ ממרצ הפכה לדוברת רע"מ? לא ברור. מה שברור הוא שח"כ רינאוי-זועבי עוסקת בזריית חול בעיניים. ממשלת הימין, בה חברות מרצ ורע"מ, לא מקדמת סדר יום ימני קיצוני רק "בעניינים כלכליים ואזרחיים" כפי שהעניין בא לידי ביטוי בהצעת התקציב ובחוק ההסדרים (ר' מאמרים וידיעות באתר זה), אלא גם מנהלת מסע הרג שיטתי של פלסטינים בשטחים הכבושים.

אחד ממוקדי הקטל בשבועות האחרונים הוא הכפר ביתא. שם ירו כוחות הכיבוש למוות ביום שישי האחרון בעימאד דויקאת, תושב הכפר בן 38 ואב לחמישה. הוא נפגע מירי בחזהו ופונה לבית החולים רפידיה בשכם, שם מת מפצעיו. דויקאת הוא תושב הכפר השישי שנקטל בירי הצבא במהלך המחאות בחודשים האחרונים. תושב ביתא נוסף, שאדי לוטפי סלים, נורה לפני שבועיים ליד הכפר. סלים היה שרברב ועובד המועצה, וכאשר נורה היה בדרכו לפתוח את הברז הראשי השולט בהספקת המים לכפר.

הסהר האדום הפלסטיני דיווח כי רק באותו יום שישי נפצעו ליד היישוב ביתא 59 מפגינים – אחד מהם נורה ברגלו, 20 נפגעו מכדורי גומי והיתר נחבלו או שאפו גז מדמיע. שישה פלסטינים נהרגו וכ-500 נפצעו עד כה במערכה להגנת אדמות הכפר שנגזלו בידי מתנחלי אביתר ("הבלתי חוקי" לפי הגדרת הצבא והנטוש בינתיים).

ההרוגים והפצועים (ולצערנו הם אינם היחידים) של הכפר ביתא נפגעו בעת כהונת "ממשלת השינוי" בה שותפות העבודה, מרצ ורע"מ. שרי מרצ, שחגגו בשבוע האחרון את אישור התקציב האנטי-חברתי, ממלאים פיהם מים: לא קוראים לכנס ישיבת ממשלה נוכח הקטל, לא מפרסמים הודעות גינוי, לא מוחים. כלום.