פעיל ימין תכנן לתקוף עם סכין מפגיני שמאל בהפגנה שנערכה לפני שבועיים בתל אביב

פעיל ימין צעיר תכנן לתקוף עם סכין מפגיני שמאל בהפגנה שנערכה לפני שבועיים בתל אביב. כך נמסר אמש (שני) במהדורת החדשות של ערוץ 10. ב-19 לדצמבר, לפני כשבוענערכה בתל אביב הפגנה של עומדים ביחד תחת הכותרת "שוברים שתיקה". אלפים מחו על ההסתה לטענתם מצד הימין, נגד הנשיא ראובן ריבלין, וכנגד פעילי הארגון. על פי הדיווח הצעיר מתנדב במשמר האזרחי.

2015-12-29_205944

בדיווח נאמר כי "עדיין לא ברור מדוע המעצר הדרמטי לא דווח לתקשורת עד הערב. אחרי הכישלון המודיעיני במצעד הגאווה בירושלים, שהסתיים ברציחתה של שירה בנקי ז"ל, שוטרי לב תל אביב עשו עבודה טובה, איתרו את הצעיר כשהשליך את בקבוק הזכוכית, ומיד לאחר מכן דלקו אחריו ועצרו אותו כשהוא רעול פנים וחמוש בסכין". הצעיר בן 18 מחולון הגיע לצומת קינג ג'ורג' והנביאים, והשליך בקבוק זכוכית לעבר המפגינים כדי לפגוע בהם. למרבה המזל בקבוק הזכוכית שהושלך לא פגע באיש. מעטים הבחינו בצעיר, שהגיע "כדי לפגוע בשמאלנים ולדקור אותם". יצוין שהתקיפה תוכננה מראש. "כוח בילוש גדול של תחנת לב תל אביב היה במקום, וברחוב הנביאים מתחיל להתנהל מרדף אחריו. כשהוא נתפס, נמצאים בכליו חמישה בקבוקי זכוכית וסכין מטבח גדולה נפלה מתיקו. החשוד סיפר לחוקריו כי לא הייתה לו כוונה לרצוח, אלא רק לפצוע אם יהיה משהו, כלשונו. הצעיר בן ה-18 לא הספיק לממש את התוכניות אותן זמם לבצע, על פי החשד", נמסר אמש.

מחד"ש נמסר בתגובה כי "האלימות נגד אנשי שמאל לא מפתיעה אף אחד. היא תוצאה של קמפיין ממוקד ומתמשך של הממסד הימני נגד השמאל וארגוני החברה האזרחית. מי שעמד מאחורי התוקף, שנעצר במזל לפני שהצליח לפגוע במישהו, היא הממשלה המסיתה שהעבירה אתמול את חוק העמותות, ושמשתמשת בארגונים כמו אם תרצו כדי להשתיק כל התנגדות. אנחנו לא נכנע להם, ונמשיך להפגין נגד הכיבוש ולמען דמוקרטיה ושוויון". גם ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) התייחס לדיווח ומסר "אמש פורסם כי איש ימין קיצוני תכנן לתקוף בסכין את ההפגנה בה עמדנו יחד בשבת נגד ההסתה של הימין. יש לזכור את דברי בעצרת 'עומדים ביחד' שנערכה באותו ערב בתום ההפגנה: 'אווירת ההסתה נגד השמאל וארגוני זכויות האדם, אותה מובילה הממשלה, מתגלה כבעלת תוצאות קטלניות. קו ישר נמתח בין הסכין שהונפה בסרטון ההשתקה של 'אם תרצו', לבין הסכין שניסו להניף נגדנו. מול המתקפה על הדמוקרטיה, אנחנו מתעקשים לעמוד ביחד: יהודים וערבים, נגד הכיבוש והגזענות, בעד שלום ושוויון".