ח"כ תומא-סלימאן בעקבות פרשת החיידק הטורף: אין רגישות לנשים

"יש זילות ביחס שיש לרופאים נשים ולגופן, שבאה לידי ביטוי כשכורתים לנשים את הרחם במהירות ולא בודקים האם אפשר היה למנוע את הכריתה הזו", כך אמרה אתמול (שני) יו"ר הוועדה לקידום זכויות הנשים, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), שיזמה דיון מזורז בוועדת בריאות בכנסת בנושא החיידק הטורף בבית החולים שיבא בשל כך כרתו למספר נשים את הרחם. "יזמתי את הדיון כדי לדעת האם ננקטו כל הצעדים למניעת כריתת הרחם של הנשים שנדבקו", הוסיפה.

2015-12-29_210006תומא סלימאן הדגישה שכריתת רחם היא טראומה קשה לאישה, הן מבחינה נפשית והן מבחינה בריאותית: "תחשבו שהיו מוציאים אבר מין בכזו קלות מגופו של הגבר", הוסיפה. "אין רגישות לנשים, כורתים בקלות. כאשר אישה שעברה כריתת רחם עד גיל חמישים מוגדרת כנכה לכל דבר" ציינה. חבריה בסיעת הרשימה המשותפת, חברי הכנסת אחמד טיבי ועבדאללה אבומערוף, רופאים במקצועם, טענו כי כריתות רחם מתבצעות רק במקרים קיצוניים של חוסר ברירה.

 
פרופסור גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, שייצגה את בית החולים בדיון, אמרה שבכל ארבעת המקרים של כריתת רחם בבית חולים שיבא שנעשו בימים האחרונים כתוצאה מחיידקים שתקפו את הרחם, נעשו מאמצים עליונים להציל את הרחם של הנשים: "הרופא שחשוד כמדביק של אחת הנשים לא ידע שהוא נשא של החיידק האלים ומתברר שגם אישתו נשאית והיא בהריון", אמרה.