פעילים באיגודים מקצועיים בעולם קוראים לבטל חקיקה נגד העובדים וארגוניהם באוקראינה

אלפי פעילים החברים באיגודים מקצועיים ברחבי העולם, בהם חברי ההסתדרות, חתמו השבוע על עצומה מקוונת בקריאה לביטול החקיקה שמקדם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נגד העובדים.

אסיפת עובדים באוקראינה בה נמסרו את עיקר השינויים הצפויים בחוקי העבודה (צילום: הקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים)

 

ביולי האחרון אישר הפרלמנט בקייב הצעת חוק ממשלתית המבטלת הלכה למעשה 94% מזכויות העובדים במדינה. בין היתר, נאסר על עובדים בשורה ארוכה של מפעלים ועסקים להתאגד באיגודים מקצועיים. החקיקה החדשה אף ביטלה זכויות עובדים בסיסיות שכובדו באוקראינה עוד מהתקופה בה הייתה מדינה-חברה בברית המועצות.

מהקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים נמסר כי "בעת שהעובדים נדרשים ואף מגויסים בידי ממשלת זלנסקי כדי להיחלם בפלישה הרוסית, אותה ממשלה פועלת על מנת לפגוע בזכויותיהם ואף לבטלן כליל. הממשלה אף איימה להחרים את רכושם של ארגוני העובדים – במידה והם יתמידו בהתנגדותם לחוקים האנטי-פועליים. עוד הממשלה הצהירה כי רכוש האיגודים 'יימכר למרבה במחיר' – קרי יועבר לידי האוליגרכים המנהלים את כלכלת אוקראינה והעושקים את העובדים".

לדברי הקונפדרציה ביטול החוקים על ידי ממשלת זלנסקי מנוגד לאמנות ארגון העבודה הבינלאומי שנחתמו על ידי אוקראינה ואף עשוי לסכל את הצטרפות המדינה לאיחוד האירופי. "מצב החירום שהוכרז באוקראינה מונע מהעובדים וארגוניהם להפגין ולמחות נגד הממשלה ובפרלמנט הושתקה האופוזיציה", הדגישו.

עידן סלוצקר

לחתימה על העצומה המקוונת: https://www.labourstartcampaigns.net/show_campaign.cgi?c=5149

 

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114550