מועצת חד"ש בחרה את רשימתה לכנסת; איימן עודה ימשיך להוביל את הרשימה המשותפת

ח"כ עאידה תומא סלימאן נבחרה למקום השני, וח"כ עופר כסיף נבחר למקום השלישי.

היום (שבת), התכנסה מועצת החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש)  בשפרעם ובחרה את מועמדיה בבחירות לכנסת במסגרת הרשימה המשותפת. במועצת חד"ש כ-940 צירים הנבחרים על ידי סניפי החזית ברחבי הארץ. עוד מכהנים במועצה נציגי החזית בהסתדרות, הסתדרות המורים, ארגון המורים, נעמת וארגונים נוספים.

הצירים הצביעו על חמשת המועמדים הראשונים בהצבעה חשאית. למקום הראשון ברשימה נבחר  יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, לכהן בקדנציה נוספת. למקום השני נבחרה יו"ר ועדת הכנסת לזכויות האשה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן. למקום השלישי נבחר ח"כ עופר כסיף. למקום הרביעי נבחר ח"כ לשעבר יוסף עטאוונה למקום החמישי נבחר ע'אלב סייף.

ח"כ עופר כסיף מסר: "תודה עמוקה לחברי ולחברות מועצת חד"ש שהעניקו לי את אמונם המחודש למול התגברות הרדיפה הפוליטית, כנגד תומכי האפרטהייד, הכיבוש והמלחמה, נמשיך להשמיע קול ודרך ברורים של שלום ושותפות אמת בין ערבים ויהודים, מאבק בלתי מתפשר בכיבוש ובגזענות ושוויון כלכלי, לאומי ואזרחי לכולם".

יוסף עטאוונה מסר לזו הדרך: "הבחירה היום היא היסטורית, פעם ראשונה יש ברביעייה הראשונה של חד"ש ייצוג גם לתושבי הנגב. צו השעה כיום הוא הגנה על הכפרים הלא מוכרים בנגב והריסת הבתים. תושבי הנגב נמצאים כיום במצב בלתי נסבל, בו הם סובלים מהתנכלויות בלתי פוסקות מצד המשטרה. זאת במיוחד לאחר אמירתו האומללה של בנט כי על הממשלה לעבור ממצב של מגננה למתקפה באזור. האוכלוסייה בנגב משלמת את המחיר יום יום, ויש לנו הזדמנות לבנות כוח פוליטי מרכזי שיוביל את המאבק למען התושבים".

יצוין שמועצת המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) התכנסה לאחרונה אף היא בשפרעם. במועצה דנו מאות צירים מרחבי הארץ בהיערכות המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ב-1 בנובמבר. את ישיבת המועצה פתחה ח"כ תומא-סלימאן, חברת הלשכה הפוליטית, שהדגישה שחד"ש ומק"י מתייצבות נגד גוש נתניהו, אך גם נגד גוש לפיד-בנט. לדבריה, המדיניות המשותפת לשני הגושים היא הרחבת ההתנחלויות והעמקת הכיבוש, האפליה הגזענית נגד אזרחי ישראל הערבים והקפיטליזם הניאו-ליברלי. "מק"י, שהיא מפלגת השוויון, הצדק והשותפות היהודית-ערבית, שוללת מדיניות זו מן היסוד", הוסיפה.

במועצה אמר מזכ"ל המפלגה עאדל עאמר כי לפתחה של מק"י ניצבות שתי משימות פוליטיות חשובות: האחת היא השבת הכיבוש והסוגיה הפלסטינית אל מרכז השיח הציבורי והפוליטי בישראל; והשנייה היא הצבת יוקר המחיה בהקשרו הפוליטי האמיתי – תוצאה של המשטר הקפיטליסטי הניאו-ליברלי הפרוע המושל בישראל.

בהתייחס לבחירות אמר עאמר, כי מק"י וחד"ש ינהלו קמפיין בחירות חיובי. לדבריו, "יש לנו הישגים וחזון להציג לשני העמים בארץ: חזון שוויוני, צודק, של שלום ושל שותפות יהודית-ערבית". עוד סיפר כי בשבועות האחרונים מקיימות חד"ש ומק"י מגעים עם תע"ל ובל"ד, וכן עם אנשי ציבור בנגב, על אודות הרכב הרשימה המשותפת והמשך דרכה. לדבריו, הרכב הרשימה יוכרז במהלך השבועיים הקרובים. עאמר הדגיש כי "לא מדובר במאבק על כיסאות, כפי שמנסים לתאר זאת כמה מאמצעי התקשורת", אלא ב"גיבוש הסכמות פוליטיות וקו פוליטי משותף". עוד הוסיף: "נישא את הרשימה המשותפת על כתפינו, אך לא בכל מחיר". לקראת כינוס מועצת חד"ש שתתקיים מחר אמר עאמר: "עלינו לבחור רשימה ערבית-יהודית לוחמת. איננו מפלגת מיעוט או מפלגה מגזרית, אלא מפלגה שמייצגת את העובדים בשני העמים". עוד הדגיש את חשיבות הייצוג הנשי ברשימה.