המדינה ה-140 החברה באו"ם: ג'מייקה הכירה במדינת פלסטין

משרד החוץ בג'מייקה הודיע אתמול (רביעי) כי המדינה החליטה להכיר במדינת פלסטין. בכך הצטרפה מדינת האי ל-140 מדינות החברות באו"ם המכירות בפלסטין. שרת החוץ והמסחר של ג'מייקה, קמינה ג'ונסון סמית, אמרה בהצהרה לתקשורת כי "ג'מייקה ממשיכה לתמוך בפתרון שתי המדינות כאפשרות בת-קיימא היחידה לפתרון הסכסוך הממושך, להבטיח את ביטחון ישראל ולשמור על כבודם וזכויותיהם של הפלסטינים. על ידי הכרה במדינת פלסטין, ג'מייקה מחזקת את התמיכה שלה לקראת פתרון של שלום".

היא גם הוסיפה כי ההחלטה התקבלה גם בעקבות המלחמה בעזה "והחששות העמוקים בג'מייקה מהמשבר ההומניטרי המתגבר", לדבריה. "במקום לנקוט בפעולות צבאיות, הממשלה בג'מייקה דוגלת בגישה דיפלומטית לפתרון בדרכי שלום לסכסוך ישראל-פלסטין", הדגישה.

"החלטה זו מהדהדת את מסירותה הבלתי מעורערת של ג'מייקה לעקרונות המעוגנים באמנת האו"ם, תוך קידום כבוד הדדי ודו-קיום הרמוני בין מדינות ותוך תמיכה נמרצת בזכותם של עמים להגדרה עצמית. ג'מייקה תומכת בצורה בלתי מעורערת בהפסקת אש מיידית, הגברת הגישה לסיוע הומניטרי לתושבי עזה ושחרור החטופים הישראלים", הוסיפה.

בנציגות הפלסטינית לאו"ם בירכו על ההכרזה של ג'מייקה. סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא מסרה כי משרד החוץ הפלסטיני בירך אף הוא על החלטת ג’מייקה להכיר במדינת פלסטין ולכבד את זכויות העם הפלסטיני לחיות בכבוד ובחירות במדינתם העצמאית שבירתה ירושלים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128847/