פולמוס קשה בוועידת המפלגה הקומוניסטית הצרפתית

פולמוס קשה התפתח בוועידת המפלגה הקומוניסטית הצרפתית שנפתחה אתמול באחת משכונותיה של פאריס. על כך מוסרת סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה". לדברי כתב הסוכנות בפאריס "ההתנגדות של מזכ"ל המפלגה, מרי-ג'ורג' בופה, לשינויים בקו הפוליטי ובארגון המפלגתי הם המקור לפולמוס". 

 בופה הודיעה לקראת הוועידה שיש להקים "הנהגה קולקטיבית" של המפלגה, אך פעילי ב"זרם המתחדש" דורשים יותר שקיפות ובחירה חופשית של חברי הוועד המרכזי. עוד דורשים זרמים נוספים דיון לעומק על קווי המתאר של מדיניות המפלגה לקראת הבחירות לפרלמנט האירופאי שיתקיימו בשנה הקרובה. "אני מעוניינת בצוות בהנהגה המורכב מפעילים ותיקים וצעירים במגוון עיסוקים ובעלי נקודות השקפה רבות" אמרה בופה בפתיחת הוועידה, בה ובניגוד לעבר לא השתתפו משלחות של מפלגות שמאל וקומוניסטיות מרחבי העולם.
 
הוועידה זוכה לסיקור תקשורת רב, בעקבות המשבר במפלגה הסוציאליסטית והפילוג שהתרחש בשורותיה עם הקמת "מפלגת השמאל". מפלגה זו, בראשות חבר הסנאט הסוציאליסטי ז'אן לוק מלנשון, כבר חתמה על הסכם להליכה משותפת עם הקומוניסטים בבחירות לפרלמנט האירופאי. מלנשון אינו מסתיר כי הוא שואף להקים מפלגה הדומה למפלגה בעלת אותו שם בגרמניה. המפלגה הגרמנית, על פי הסקרים שפורסמו בשבוע שעבר בברלין, הפכה כבר לשלישית בגרמניה – אילו הבחירות היו מתקיימות בימים אלה.