עשרות שחקנים הפגינו נגד השרה רגב בטקס פרסי התיאטרון שנערך בתל אביב

המחאה נגד מדיניות סתימת הפיות של שרת התרבות והספורט מירי רגב עמדה היום (שישי) בשעות הצהריים במוקד טקס פרסי התיאטרון, שנערך במרכז ענב בתל אביב. המוחים עמדו בדממה כשסרטי הדבקה מכסים את פיהם ובידיהם שלטים ריקים. בכך ביקשו להביע את התנגדותם לניסיונות ההשתקה, ההפחדה והעלבונות באופן לא אלים וללא דיבורים. עם זאת, כשהגיעה השרה רגב אל המקום נשמעו קולות בוז מצד חלק מהנוכחים במקום.

2015-06-19_193845

הבמאי סיני פתר (ראשון משמאל) בעת עבודתו בתיאטרון חיפה (צילום ארכיון: אל אתיחאד)

יממה בלבד אחרי שהחריפה את טון העימות מול האמנים, הגיעה היום רגב לטקס פרסי התיאטרון ובפתח האולם עשרות שחקנים ואמנים שהפגינו נגדה. השחקן ובמאי סיני פתר הסביר לכתבים הרבים ש"זו מחאה ספונטנית שנולדה ביממה האחרונה עקב הביטוי של השרה רגב ומדיניותה". אמש התפרסם כי בריאיון שהעניקה רגב למגזין "את" כינתה את האמנים "כפויי טובה, טרחנים וצבועים" וטענה כי בכדי לזכות בתמיכתה הם ייאלצו לחכות ולראות מה יהיו הקריטריונים שתפרסם בעוד חודש.

גלעד קמחי, במאי ההצגה "המוגבלים" שזכתה בפרס הקומדיה הטובה ביותר לשנה הנוכחית, התייחס למדיניותה של רגב ואמר: "חובתי להילחם על חופש הביטוי. פוליטיקה ואמנות תמיד התחככו זו בזו, אך כמעט כל מערכת יחסים היא כזו ועלינו להמשיך ולפלס את דרכנו בסבך. אמנות היא אינה כלי שרת בידי מחנה פוליטי. אמנות היא מרד חוקי ויש לה את האופציה לירות בצנחניה כמו גם לחבקם. אין קיום לדמוקרטיה ללא חופש האמנות. אני פונה לשרת התרבות ללא שמץ של ציניות, ומבקש שתשרת את התרבות ורק אותה. תרבות היא מילים וצלילים וצבע, כוחם בגיוונם".