הראשון מסוגו בישראל: המוזיאון הערבי לאמנות עכשווית נפתח בסחנין

המוזיאון הערבי לאמנות עכשווית בסחנין נפתח ביום רביעי האחרון. המוזיאון הוא יוזמה משותפת של עיריית סחנין ושל בלו-סימיון פיינרו ואביטל בר-שי, מנהלי המוזיאון, יוזמי ואוצרי הביאנלה הים-תיכונית בסחנין. המוזיאון הוא הראשון מסוגו המוקם בעיר ערבית בישראל, והוא כולל אוסף של למעלה מ-200 יצירות אמנות עכשווית בינלאומית.

2015-06-19_193835

באירוע הפתיחה נמסר כי "מטרת המוזיאון היא הצגת אמנות מקומית ובינלאומית עכשווית, תוך קידום שלום והידברות באמצעות פעילויות אמנות ובניית אמון הדדי, ותוך חיזוק ערכים של שוויון, הדדיות, דיאלוג אנושי ודו-קיום בין קהילות הנתונות בסכסוך. המוזיאון יפעל תוך שימת דגש ברב-תרבותיות, ביצירה אמנותית, בכבוד האדם, בחזון ובתקווה לעתיד טוב יותר".

המוזיאון הערבי לאמנות מתארח בבנין איגוד ערים בית נטופה. את חזון המוזיאון הגו פיינרו ובר-שי לאחר שהשיקו ב-2013 בסחנין את הביאנלה הים-תיכונית השנייה.

התערוכה הפותחת את המוזיאון היא "חיוואר". למילה "חיוואר" יש שתי משמעויות עיקריות בערבית: היא מתארת שיחה בין שני אנשים או יותר, ובהקשר פוליטי – היא גם מתארת תהליך בו שתי קבוצות או יותר מקיימות שיח, חופשי מעוינות, במטרה להגיע להסכמה בנושא כלשהו. אלה אותם שני המובנים של המילה העברית "דו-שיח".

בתערוכה מוצג מבחר יצירות של אמנים ישראלים ובינלאומיים מאוספי המוזיאון ומאוספים פרטיים. בין האמנים המציגים: מרינה אברמוביץ', משה גרשוני, לארי אברמסון, יאניס קונליס, שירין נשאט, עביר עטאללה, מוחמד סעיד קאלאש, יוהנס ווגל, ראאד בואיה, ואחרים.

עם פתיחתו, המוזיאון ישיק תכנית אירוח אמנים שתעודד אמנים מישראל והעולם להתארח ולהתגורר במקום, כדי לחלוק חוויות ולהעביר סדנאות אמן ויצירה בקהילה. כמו כן, עתיד המוזיאון להשיק תכנית חינוכית לקהילה.

אירועי הביאנלה הים-תיכונית ימשיכו להתקיים בסחנין וישולבו בתכנית האמנותית של המוזיאון. הכתובת: רח' דוחא 100, סחנין (ליד איצטדיון דוחא) במרכז הסביבתי של איגוד ערים בית נטופא.

 

    פרטים נוספים באתר:

http://www.mediterraneanbiennale.com/

 

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב