עשרות עובדי גוגל בארה"ב פוטרו בעקבות המחאה נגד המלחמה בעזה

הנהלת תאגיד גוגל הודיעה הבוקר (חמישי) על פיטוריהם של 28 מעובדי החברה, שפרצו אתמול למשרדי ההנהלה ואף התבצרו במשרדו של מנכ"ל חטיבת הענן, תומאס קוריאן. זאת, בדרישה שהחברה תפסיק לשתף פעולה עם ישראל בעקבות המלחמה שהיא מנהלת ברצועת עזה.

ב"וושינגטון פוסט" דווח היום שמספר עובדים נעצרו בשעות הערב, ולפי נציגה של המוחים מדובר על תשעה עובדים בשני האתרים. דוברת מטעם גוגל מסרה לעיתון ש"הפרעה פיזית לעובדים אחרים ומניעת גישה למתקני החברה היא הפרה ברורה של מדיניות החברה".

עובדי גוגל, הן במשרדי החברה בניו יורק והן בקליפורניה, פתחו בשביתת מחאה נגד הסכם שנחתם עם ממשלת ישראל. מדובר בפרויקט נימבוס להעברת המחשוב הממשלתי לענן שתקציבו כ-4 מיליארד שקל, בו זכו גוגל ואמזון, שהתחייבו להקים חוות שרתים בארץ ולספק שירותי ענן לממשלה ולגופים נוספים לתקופה של שבע שנים עם אפשרות להארכות נוספות עד 23 שנים במצטבר ושגם צה"ל הוא חלק ממנו.

יצוין ששכל שנמשכת המלחמה בעזה ועולה מספר קורבנותיה, כך מתעצמת המחאה נגד המלחמה בארה"ב ובייחוד הזעם כלפי ממשל ביידן המגבה את ממשלת הימין בישראל במדיניותה הנפשעת כלפי הפלסטינים. השבוע מפגינים נגד המלחמה חסמו כבישים מהירים וגשרים ואף הפגינו בשדות תעופה ברחבי ארה"ב. לפי פרשן של העיתון הקומוניסטי האמריקאי המקוון "פיפלס וולרד", על רקע המלחמה בעזה התנועה למען השלום במזרח התיכון ולמען זכויות הפלסטינים גדלה בהרבה במשך החודשים האחרונים והפכה "לגורם בעל השפעה הגדולה בסצנה הפוליטית האמריקאית".

על התעצמות המחאה ברחבי ארה"ב נגד המלחמה בעזה (באנגלית):

Powerful U.S. peace movement has grown in response to Gaza genocide