על פי המדגמים בבוליביה הנשיא מוראלס ניצח במשאל העם

 

מספירה חלקית של הקולות עולה כי נשיא בוליביה, אוו מוראלס, הבטיח לעצמו יותר מ-60 אחוזי תמיכה. כך עולה מתוצאות חלקיות וממדגמים שנערכו במדינה ושוב פורסמו ברשת הטלוויזיה הלטינו-אמריקאית המתקדמת "טלסור".
 
הסוקר איפסוס אפויו, אמר לתחנת הטלוויזיה כי מספירה של 80 אחוז מהקולות עולה כי מוראלס הבטיח לעצמו תמיכה של 60.7 אחוזים. בפועל, גם אם התוצאה הסופית תהיה נמוכה מכך – עדיין צפוי למוראלס ניצחון, שכן הוא זקוק ל-46.3 אחוזים בלבד מהקולות כדי להישאר בתפקידו. הבוחרים נדרשו להכריע גם בשאלת המשך כהונתם של מושלי המחוזות, שהובילו את ההתנגדות לסדר יומו הסוציאליסטי של מוראלס. מהמדגמים עולה כי שלושה מהמושלים – ובהם שניים ממתנגדיו של מוראלס – הפסידו בהצבעה, והיתר זכו לאישור מחדש.
 
מוראלס, נציג ארגוני החקלאים לשעבר, מקווה שניצחון במשאל ייאפשר לו להשיק מחדש רפורמות נרחבות הכוללות הלאמת חברות, חלוקה מחדש של אדמות וכינון חוקה בשאיפה לחזק את המדינה ואת מנגנוני הרווחה. האופוזיציה השרמנית למוראלס, המקבלת תמיכה פעילה של ארה"ב, מתרכזת בארבעת המחוזות הנמוכים, מחוזות עשירים בגז טבעי ובשטחים חקלאיים. מושלי המחוזות האלה מתנגדים לרפורמות של מוראלס ומעוניינים בהרחבת האוטונומיה. מאז נכנס לתפקידו ב-2006, מוראלס העלה את המסים על חברות האנרגיה הזרות והלאים כמה חברות במסגרת מאבקו בעוני.
 
לציפייה בתוצאות המשאלים בכל המחוזות:
 
 
http://mrzine.monthlyreview.org/bolivia100808.html