עיר לכולנו: פקחי עיריית ת"א-יפו יחרימו חוברות וכרטיסי ביקור המעודדים פורנוגרפיה

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי נענה לדרישת התנועה העירונית "עיר לכולנו", ארגון ויצ"ו ומרכז תמורה לאמץ ולאכוף קוד אתי נגד הצגת פרסומות פורנוגרפיות ברחבי העיר.
הקוד האתי כולל גם איסור על חלוקת חוברות פורנוגרפיות, וכרטיסי ביקור שמוכרים שירותי זנות.

חולדאי מסר חברת מועצת העיר מטעם "עיר לכולנו", יעל בן-יפת, כי יעביר מיידית את המלצתו לדיון בוועדת רישוי עסקים ובוועדה לקידום מעמד האישה בעירייה. ההיענות של רון חולדאי הגיעה בעקבות מהלך חסר תקדים של התנועות האמורות.

הקוד האתי, שנוסח על-ידי "תמורההמרכז המשפטי למניעת אפליה", קובע בין השאר כי: "עיריית תל אביב-יפו מתחייבת בזאת שלא לפרסם בחוצותיה פרסומות שיש בהן כדי להשפיל, לבזות ולהציג נשים כאובייקט מיני, ובכך לעודד אלימות פיזית ומינית כלפיהן. עיריית תל אביב-יפו מתחייבת בזאת שלא לעשות הון על גופן של נשים, תרתי משמע, ולאפשר פרסומות כגון אלו בחוצותיה, בתשלום ושלא בתשלום".

עוד קובע הקוד האתי ש"מתוך הבנה כי חוברות פורנוגרפיות וכרטיסי ביקור של נשים הנסחרות לצורכי זנות, מעודדים פגיעה ישירה בנשים הנסחרות עצמן, וכן מעבירים מסר אלים ופוגעני כלפי כלל הנשים והקטינות/ים בעיר, עיריית תל אביב-יפו מתחייבת בזאת לאסור על חלוקה, ללא תמורה או בתשלום, של חוברות מין בקיוסקים ובחנויות ברחבי העיר, וכן על חלוקת כרטיסי ביקור, שחלוקתם אסורה על-פי חוק, לנשים נסחרות לצורכי זנות".

יעל בן-יפת הביעה תקווה כי עיריית תל אביב-יפו תוביל מהלך שישפיע גם על ערים אחרות. "זה הזמן שנוכל להיווכח אם אכן העיר תל אביב-יפו מאופיינת בשוויון הזדמנויות ובפלורליזם כמו שהיא מכריזה על עצמה", אמרה בן-יפת.

מרכז תמורה, "עיר לכולנו" וארגון ויצ"ו הודיעו כי ילוו את דרישתם לאימוץ הקוד האתי ואכיפתו גם בפעולות מחאה במידה שמועצות הערים וראשיהן יתעלמו מדרישתן. כאות פתיחה, לכך הושלכו בשישי האחרון בתל אביב עשרות חבילות של החינמון "בננה" לפח על-ידי עשרות נציגות של ארגוני נשים בישראל. "אנו תקווה כי אלו שישליכו בהמשך חוברות פורנוגרפיות כאלה לפח יהיו פקחי הערים ולא אנחנו", אמרו הנשים המוחות.