פליטים הפגינו מול משרד הביטחון בתל-אביב; עיריית ת"א דרשה תשלום כדי לאשר את ההפגנה

 

עשרות פליטים אפריקאים ופעילים חברתיים הפגינו היום (שלישי) מול משרד הביטחון בתל אביב למען זכויות הפליטים בעיר ונגד נוהל "גדרה-חדרה", שנועד להרחיק את אוכלוסיית הפליטים ממרכז הארץ ולשכנם מצפון לחדרה או מדרום לגדרה. המפגינים נשאו שלטים וקראו לעוברים ושבים לא להישאר אדישים לגורלם של הפליטים.

וויליאם אקון דנג, ראש ועד הפליטים הסודנים בתל אביב, מסר כי ילדי הפליטים לומדים בעשרה בתי ספר בעיר ועקירתם מהעיר, לאחר שכבר החלו להשתלב בה, תפגע בהם. "הילדים שלנו לומדים כאן בבתי ספר, חלקם בתוכניות מיוחדות", אמר, "הם לומדים וגרים כאן והם מאוד שמחים בתל אביב". הוא הדגיש כי מחוץ לתל אביב יהיה קשה למצוא עבור הילדים מקומות ללמוד בהם.

אחד מהפעילים החברתיים שהשתתפו בהפגנה, רום לבקוביץ, מהמוקד הסיוע לעובדים זרים, הדגיש כי "ההוראה של משרד הפנים הופכת את כל האנשים הללו לתלושים, אחרי שכבר התחילו להשתלב בעיר והקימו בה מחדש את חייהם". לדבריו, "להבדיל מתל אביב, שהיא עיר תומכת יחסית, בערים אחרות יש ראשי עירייה גזעניים שלא מתירים שילדי פליטים ילמדו בבתי הספר". יצויין שההפגנה אמורה הייתה להתקיים בכיכר רבין, אבל עיריית תל-אביב דרשה תשלום מהפליטים על מנת לאשר את ההפגנה. בהיעדר אמצעים העתיקו הפליטים, ברגע האחרון, את מחאתם למשרד הביטחון.