כמחצית מהציבור תומך בעסקה והפסקת הלחימה; 58% סבורים שנתניהו צריך להתפטר מייד

סקר כאן חדשות שפורסם אמש (שלישי) בחדשות הערב בכאן 11, מראה כי 54 אחוז מהציבור תומך בעסקה שכוללת שחרור של 30 חטופים, תמורת שחרור של מאות פלסטינים כלואים והפסקת אש במשך 40 יום. בנוסף, 47 אחוז מהנשאלים בסקר תמכו בעסקה שכוללת שחרור של כל החטופים בתמורה להפסקה מוחלטת של הלחימה ושחרור של אלפי פלסטינים. מהסקר עולה ש-53 אחוז מהציבור חושב שראש הממשלה בנימין נתניהו לא עושה מספיק כדי לשחרר את החטופים. 29 אחוז חושבים שהוא כן עושה מספיק ו-18 אחוז ענו "לא יודע". עוד עולה כי רוב המשיבים, 65 אחוז, לא מאמינים לנתניהו שישראל נמצאת "כפסע מניצחון", 18 אחוז הגיבו "לא יודע", ורק 17 אחוז ענו כי הם מאמינים לנתניהו.

מסקר אחר של מכון מדגם בראשות מנו גבע שפורסם אף הוא אמש בחדשות 12 עולה כי בסקר נשאלו המשתתפים האם על נתניהו להתפטר – לאחר התפטרות ראש אמ"ן חליוה, יותר ממחצית, 58 אחוז, השיבו כי עליו לעשות זאת באופן מיידי. בעמדה דומה מחזיקים יותר מרבע ממצביעי גוש נתניהו (28 אחוז) שציינו כי עליו להתפטר מיידית. כמו כן, 48 אחוז מהנשאלים אמרו כי על שר הביטחון גלנט להתפטר מיידית, מחצית מהציבור תומכים בהתפטרותו המיידית של הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ו-56 אחוז גורסים כי על ראש השב"כ רונן בר להתפטר עתה בצל המחדל. כמו כן, 54 אחוז השיבו כי יש להקדים את הבחירות ו-37 אחוז מהנשאלים השיבו כי על השרים גנץ ואיזנקוט לעזוב את ממשלת הימין.

יצוין שמאות הורים הצטרפו אתמול להורהים של 400 חיילים סדירים שפנו ביום שני לשרים בממשלת הימין גדי איזנקוט ובני גנץ בדרישה לסכל את התוכניות לכניסה לרפיח. "כניסה לרפיח עלולה להיות לא פחות ממלכודת מוות", הזהירו ההורים במכתב לשרי המחנה הממלכתי, "בנסיבות הקיימות, לא נעמוד מנגד וניתן לילדים לסכן את חייהם". תחת הכותרת "400 הורים של לוחמים מרימים דגל שחור", הדגישו: "לא נהפוך להורים שכולים כדי לרצות את סמוטריץ' ובן גביר".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/129094