הורים של 400 חיילים: לא נהפוך להורים שכולים כדי לרצות את סמוטריץ' ובן גביר

הורים של 400 חיילים סדירים פנו אתמול (שני) לשרים בממשלת הימין גדי איזנקוט ובני גנץ בדרישה לסכל את התוכניות לכניסה לרפיח. "כניסה לרפיח עלולה להיות לא פחות ממלכודת מוות", הזהירו ההורים במכתב לשרי המחנה הממלכתי, "בנסיבות הקיימות, לא נעמוד מנגד וניתן לילדים לסכן את חייהם". תחת הכותרת "400 הורים של לוחמים מרימים דגל שחור", הדגישו: "לא נהפוך להורים שכולים כדי לרצות את סמוטריץ' ובן גביר".

הם הזכירו את דבריו של אלוף במילואים ישראל זיו, שלפיהם "כל עסקת חטופים קודמת למבצע צבאי ברפיח, שטוב שלא יתקיים בכלל. רפיח אינה חשובה במיוחד למיטוט חמאס, והמארב האסטרטגי שמחכה לנו שם עלול להוביל לתוצאות קשות". החותמים על המכתב הם הורים לחיילים המשרתים בכמה חטיבות חי"ר ויחידות בצבא, ובהן: שלדג, מגלן, אגוז ויהל"ם. "אתם לא נוהגים כלפי הלוחמים באחריות הנדרשת", כתבו ההורים לשרי המחנה הממלכתי, "איננו סומכים עליכם עוד".

בתוך כך, הכתב ניר דבורי חשף אמש במהדורת החדשות של ערוץ 12 כי 30 חיילי פלוגת מילואים של הצנחנים שמסונפת לחטיבת צנחנים הסדירה קיבלו צו להיערכות לפעולה ברפיח והודיעו למפקדיהם שלא יגיעו מכיוון שאינם מסוגלים יותר.

כמו כן, ארז הראל דיווח הבוקר באתר "וואלה": "צרחות, השפלות, מניעת שינה וענישה עד כדי עילפון – כך, לפי הורים למתגייסות, מתייחס צה"ל אל מי שמסרבות להתגייס למערך התצפיתניות, בעקבות פחד מלשרת בתפקיד אחרי אירועי 7 באוקטובר. לאחר שחיילות רבות סירבו לשרת כתצפיתניות ביום גיוסן לפני מספר שבועות, הוריהם תיארו בשיחות עם וואלה כי בנותיהם קיבלו יחס קשה הכולל צעקות, הצבתן בשמש שעות רבות ומניעת שינה רציפה, מתוך כוונה לשבור אותן להתפנות לבסיס סיירים ושם להתחיל קורס ייעודי לתפקיד. חלק מההורים סיפרו שבעקבות אותה פרקטיקה, בנותיהם אף חוו התקפי חרדה מתמשכים".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/129053