סקר בחירות בערוץ 13: המשותפת מתחזקת ורע"מ לא עוברת את אחוז החסימה

הרשימה המשותפת מתחזקת ורע"מ לא עוברת את אחוז החסימה. כך עולה מסקר  שערך פרופ' קמיל פוקס וששודר אמש (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 13. הסקר בדק איך השפיעו אירועי הדמים של השבועות האחרונים על תמונת המנדטים.

45% מהנשאלים סבורים כי לנתניהו היו שיקולים פוליטיים בעת פתיחת המצבע ברצועת עזה (צילום מסך: ערוץ 12)

 

"אילו הבחירות היו היום, למי היית מצביע?" נשאלו משתתפי הסקר. הליכוד ובנימין נתניהו היו נחלשות ל-29 מושבים, יאיר לפיד ויש עתיד היו מתחזקות ל-22, בני גנץ וכחול לבן היו מתחזקות ל-11, הרשימה המשותפת שמתחזקת ל-8, מי שגם כן מתחזקת היא הציונות הדתית הגזענית של בצלאל סמוטריץ' ושותפו איתמר בן גביר – 8 מושבים, לעומת 6 כיום.

לפי סקר חדשות 13, העבודה – שומרת על כוחה הפוליטי עם 7 מושבים בכנסת הבאה, ש"ס לעומתה נחלשת ל-7, כך גם יהדות התורה צונחת ל-6, ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן גם היא במגמת היחלשות ל-5 מושבים וכך גם גדעון סער ומפלגתו תקווה חדשה שזוכה ב-5 מושבים, ואילו מרצ שוב נמצאת בסכנת הכחדה על סף 4 מושבים. רע"ם וּמַנסור עבאס – לא עוברים את אחוז החסימה, לפי סקר זה.

עוד נבדק בסקר של קמיל פוקס, מה עדיפות – בחירות כלליות נוספות או ממשלת אחדות? מה מעדיף הציבור? 45% מהמשיבים בעד בחירות, 42% בעד ממשלה של גוש השינוי ואילו 13% השיבו כי אין להם דעה בנושא. יצוין שעל פי סקר נוסף שפורסם אף הוא אמש במהדרות החדשות בערוץ 12 עולה כי 45% מהנשאלים סבורים כי לנתניהו היו שיקולים פוליטיים בעת פתיחת המצבע "שומרי החומות" הרצחני ברצועת עזה.