דורשים את שחרורו של הרש גולדברג-פולין: אוהדי הפועל הטילו מצור על בן גביר שנמלט מהמקום

הפגנות זועמות פרצו אמש (רביעי) בירושלים, לאחר שחמאס פרסם סרטון ראשון של החטוף הרש גולדברג-פולין בן ה-23, שמחזיק גם באזרחות אמריקנית. זהו אות חיים ראשון של הצעיר שנחטף ממסיבת ברעים ב-7 באוקטובר, ושידו השמאלית נקטעה אז.

בהפגנה השתתפו חבריו של החטוף, אוהדים של קבוצת הפועל ירושלים. בעמוד "הבריגדה" של אוהדי הפועל ברשת X נכתב אחרי פרסום הסרטון: "אין זמן לבזבז. עכשיו!", לצד תמונתו של הרש, לבוש בחולצת הקבוצה. בעקבות הקריאה מאות אוהדים הגיעו למרכז ירושלים, הפגינו בכיכר פריז מטרים מהכניסה לבית ראש הממשלה ובמקום נרשמו עימותים בין השוטרים למוחים – שקראו "להחזיר את כולם הביתה".

במקביל, מפגינים הגיעו גם להיכל שלמה הסמוך, בו השתתף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר המורשת עמיחי אליהו, וכן הרבנים ישראל זעירא ודב ליאור, בכנס של הימין הגזעני. המפגינים הטילו מצור על האולם ועימותים קשים נרשמו בין שוטרים למוחים. שוטרים ומאבטחים הדפו את המפגינים בכוח רב ואפשרו לשר להיכנס לרכבו והימלט מהמקום. בהמשך, המשיכו המפגינים לעבר מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה – לא הרחק שם הם המשיכו למחות ולקראו קריאות נגד נתניהו המונע עסקת חטופים עם כחמאס.

במקביל להפגנות בירושלים, בקרב הפעילים למען שחרור החטופים הופצו קריאות לתגבר את משמרת המחאה הקבועה מחוץ לקריה בתל אביב, אותה מאיישות כמה ממשפחות החטופים באופן קבוע. כ-200 מפגינים הגיעו לכניסת מחנה הקריה בדרך בגין, חסמו את הרחוב, הבעירו מדורה ונשכבו על הכביש.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128922