סולידריות מעמדית: גם עובדי נמל דברן סירבו לטפל במטען המיועד לישראל

בדומה לעמיתיהם בנמל ליבורנו, עובדי נמל דרבן בדרום אפריקה סירבו לטפל בסוף השבוע במטען המיועד לישראל בעקבות מבצע "שומרי החומות" ברצועת עזה. על כך מסר איגוד עובדי התחבורה של דרא"פ. כמו כן, כמאה מחברי האיגוד הפגינו ליד הנמל ודרשו "לשחרר את פלסטין". האיגוד שוקל להורות לחבריו בכל נמלי המדינה להחרים את אניות צים בסולידריות עם העם הפלסטיני.

גם עובדי נמל ליבורנו האיטלקי סירבו בשבוע שעבר לטפל במטען המיועד לישראל. דובר איגוד עובדי הנמל מסר כי "נמל ליבורנו לא יהיה שותף לטבח הנעשה באוכלוסייה הפלסטינית". עוד הדגיש כי גם בעבר עובדי הנמל סירבו לטפל במשלוחי נשק שהיו מיועדים לסעודיה בגלל מעורבותה במלחמת האזרחים בתימן.

עובדי נמל דרבן בדרום אפריקה מפגינים ביום שישי האחרון בסולידריות עם העם הפלסטיני (צילום: איגוד עובדי התחבורה של דרא"פ)

 

על פי ההודעה מדובר באניית המכולות "אסיאטיק איילנד", הרשומה בסינגפור ושבבעלות חברת הספנות הישראלית המופרטת צים. "אנחנו יודעים כי על סיפונה יש מכולות העמוסות בנשק ובחומרי נפץ המיועדים לנמל אשדוד הישראלי", מסר דובר האיגוד העובדים USB. פעילותם של עובדי הנמלים נגד מלחמות הינה חלק ממסורת מעמדית. בעבר, עובדי הנמל ברחבי אירופה סירבו לטפל במשלוחי נשק שהיו מיועדים לכוחות האמריקאים שהשתתפו במלחמת וייטנאם, למשטרו הרצחני של הגנרל פינושה בצ'ילה ולדרום אפריקה בעידן האפרטהייד.

 

עוד בנושא:

סולידריות מעמדית: עובדי נמל ליבורנו האיטלקי סירבו לטפל במטען נשק המיועד לישראל