נתניהו   על סטרואידים: סמוטריץ' במשרד האוצר זהו הפשיזם בשלטון

בצלאל סמוטריץ', יו"ר ארגון הימין הקיצוני הציונות הדתית, אמר ביום שני כי ארגוני זכויות האדם הם "איום קיומי על ישראל", וכי הממשלה הקרובה "חייבת לטפל בהם". דברים מחפירים אלה אמר השר לעתיד במסגרת אירוע בכנסת תחת הכותרת: "ארגוני זכויות אדם המופעלים על ידי חמאס". בהמשך איים כי על המדינה "לשים את ידה על הכספים" אשר מממנים אותם ארגונים, וכי עליה לפעול נגדם ב"אמצעים משפטיים וביטחוניים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ', נציג פורום קהלת בממשלת הימין הקיצוני של נתניהו (צילום: קהלת)

 

שעות אחדות לאחר הדברים, העניק ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לסמוטריץ' את הסמכויות להן הוא זקוק כדי לפגוע בחברה האזרחית:המתנחל, הפשיסט והניאו-ליברל צפוי להתמנות לשר אוצר. כך העניק נתניהו לאיש שייחל למותו ("הפיסיקה והביולוגיה יעשו את שלהן" (ואשר כינה אותו "שקרן בן שקרן" את הכלים לממש את חזונו הרה האסון של פורום קהלת הדתי-ליברטריאני, שאותו מממנים בעלי הון אמריקאים.

עמדותיו של סמוטריץ' מוכרות לכל, וגם לנתניהו: הפרטה מסיבית, הכבדת המס על מעמד העובדים, פגיעה בארגוני העובדים, ביטול זכות השביתה, העסקה דרך חוזים אישיים במגזר הציבורי, ביטול הקביעות, צמצום שירותים ציבוריים ומחיקת מדינת הרווחה (או מה שנותר ממנה). בקצרה: השר ישרת היטב את האינטרסים של בעלי ההון.

נוסף   לשנאת   העובדים   דוגל   אותו   "נתניהו   על סטרואידים" בהעמקת הכיבוש, ובניתוב רבבות מיליארדי שקלים מכספי הציבור להתנחלויות (ללא יוצאת מן הכלל: "חוקיות", "בלתי חוקיות", "מאחזים", "חוות בודדים" וכו') ולמפעל גזל קרקעות הפלסטינים על צורותיו השונות. סמוטריץ' הביע תמיכה גם ב"הפרדת מגדרית" (מונח מכובס לתיאור משטר אפרטהייד לנשים). נוסף לכך, הביע התנגדות ללימודי ליבה במסגרות החינוך החרדיות וטען, כי יש לתעדף תקציבית את מערכת החינוך הממלכתית-דתית והחרדית על פני זו החילונית. תיעדוף זה מתרחש בפועל זה שנים רבות, אך הוא חפץ להעמיקו.

איתמר בן גביר, חברו-יריבו של סמוטריץ', ממתין לקבלת תיק ביטחון הפנים וצפוי לקבל "סמכויות נרחבות של מפכ"ל משטרה". מינוי סמוטריץ' למשרד האוצר ובן גביר למשרד לביטחון פנים שקול למינוי זוג פירומנים לתפקיד של מפקדי תחנות כיבוי.

כתבנו בגיליון "זו הדרך" הקודם (16.11), כי הפיקציה ושמה "ישראל יהודית ודמוקרטית" מתפוגגת אט-אט ומוחלפת ב"ישראל יהודית ותיאוקרטית". עתה יאלץ רוב הציבור בישראל להתמודד עם משטר עליונות דתית יהודית-אורתודוקסית בשילוב קפיטליזם ניאו-ליברלי קיצוני המעמיק את הכיבוש ואת דיכוי העם הפלסטיני. ניצנים לכך נראו כבר השבוע בחיפה (ר' לינק בהמשך). בפעם הזאת יכול היה הציבור לפשיסטים, אך המבחן האמיתי צפוי להיות מאתגר בהרבה.

 

בחיפה סילקו את הגזענים:

הפשיזם לא עבר: חרף מחאות הימין נערך אירוע תרבותי במסגרת פסטיבל סיפור חיפאי