נתניהו נגד חד"ש: לא אאשר לנציגי הליכוד בחיפה להצטרף לקואליציה כל עוד חד"ש חלק ממנה

ראש הממשלה נתניהו הודיע היום (שלישי) כי לא יאשר לסיעת הליכוד במועצת העיר חיפה להצטרף לקואליציה של ראש העיר הנבחר יונה יהב אם סיעת חד"ש תהיה חברה בקואליציה. זאת, לאחר שאתמול נכנע יהב למסע הסתה גזעני ולחץ מצד הימין הקיצוני והודיע כי הוא חוזר בו מההסכם הקואליציוני שחתם עם סיעת חד"ש.

לפי ההסכם, יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה היה אמור להתמנות לסגן ראש העיר חיפה במחצית השנייה של הקדנציה. כמו כן, סיעת חד"ש הייתה אמורה לקבל לידיה את תיק החברה הערבית, ואת תפקידי היו"ר בוועדת העירייה לענייני החברה הערבית וקידום שוויון, בוועדה למיגור האלימות ובוועדת הנחות בארנונה.

לפי דיווח של עמית סגל, להחלטתו של יהב לבטל את ההסכם קדמה שיחה בינו לבין שר האוצר הימני הקיצוני בצלאל סמוטריץ'. כמו כן, בקבוצות של פעילי ימין קיצוני הופצה הזמנה להפגנה מול עיריית חיפה בקריאה להתנגד למינויו של זעאתרה, בטענה מסולפת כי הוא "מסרב לגנות את אירועי ה-7 באוקטובר".

בריאיון ברדיו א-שמס התייחס מזכיר חד"ש אמג'ד שביטה לביטול ההסכם: "חד"ש היא הסיעה הגדולה ביותר המייצגת את הציבור הערבי במועצת העיר חיפה. תמכנו במועמדותו של יהב בסיבוב השני בבחירות לראשות העיר כדי למנוע מהימין הקיצוני להשתלט על עיריית חיפה. ציפינו ממי שנבחר בשם הפלורליזם לעמוד בפני הלחצים של הימין ולהוכיח כי הוא מעוניין לבנות שותפות אמיתית עם החברה הערבית". עוד אמר שביטה: "אנו עומדים על זכותו של הציבור הערבי לבחור את נציגיו בעצמו. לא לאפשר לשלטון להכתיב לנו מי הם ערבים 'מתונים' ולגיטימיים ומי הם ערבים 'קיצוניים' ולא לגיטימיים. אני קורא ליתר הנציגים הערבים במועצת העיר חיפה לחבור אלינו ולנהל משא ומתן ככוח מאוחד, על מנת להגן על זכותה של החברה הערבית לבחור את נציגיה".

מסיעת חד"ש בחיפה נמסר: "כפי שהבטחנו לבוחרינו, נמשיך לפעול למען שוויון מהותי ולמען ייצוג הולם של הציבור הערבי בחיפה במערכת העירונית בכל הדרגים, ולפי ההסכמים עם ראש העיר מר יונה יהב. הסיעה תשקול את צעדיה ותודיע עליהם בימים הקרובים".