ח"כ תומא-סלימאן: מותם של שבעת עובדי הסיוע – חלק ממדיניות ההרעבה; כ-33 אלף הרוגים בעזה

שבעה עובדים בארגון סיוע בינלאומי, בהם אזרחי בעלי אזרחי פולין, אירלנד, בריטניה ואוסטרליה ונהגם הפלסטיני, נהרגו בתקיפה אווירית ישראלית בעיר דיר אל-בלח שברצועת עזה – כך מסר היום (שלישי) ארגון הסיוע הבינלאומי "המטבח העולמי המרכזי" שהוסיף שהוא יפסיק מייד את פעילותו ברצועה. דובר צה"ל, דניאל הגרי, אמר שהרג עובדי הסיוע "הוא אירוע טרגי וחמור ושהצבא יקיים תחקיר מעמיק ושקוף".

"זו איננה רק מתקפה על 'המטבח העולמי' זו מתקפה על ארגוני סיוע שפועלים במצבים הקשים ביותר שבהם משתמשים במזון כנשק במלחמה. זה בלתי נסלח", מסרה מנכ"לית הארגון ארין גור. "זו טרגדיה, אסור שעובדי ארגוני סיוע ואזרחים יהיו מטרה. אף פעם". "למרות תיאום התנועות עם הצבא הישראלי, השיירה נפגעה בעת שיצאה ממחסן בדיר אל-בלח", מסר ארגון הסיוע בהודעה שפרסם. עוד נמסר שהארגון פרק יותר ממאה טונות של מזון שהובא לעזה בנתיב הימי לפני התקיפה האווירית.

מייסד הארגון המספק מדי יום עשרות מיליוני ארוחות באזורי רעב, חוסה אנדרס,  הדגיש "איבדנו כמה מהאחיות והאחים שלנו בתקיפה אווירית של צה"ל בעזה. אני שבור לב ומתאבל עבור המשפחות והחברים וכל הקהילה שלנו. האנשים האלה מלאכים. הייתי לצידם באוקראינה, עזה, טורקיה, מרוקו איי בהאמה, אינדונזיה. הם לא אנשים חסרי פנים והם לא חסרי שמות".

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) "לממשלת ישראל אין כל אינטרס שהסיוע ההומניטרי יכנס לעזה ויגיע ליעדו, היא משתמשת בהרעבה כנשק, כפי שגם שר החוץ האירופי בורל אמר, ונדמה שהאינטרס היחיד שלה הוא המשך הכאוס הקטלני". "זאת, בעת שממשלת ישראל רוצה להוציא את אונר"א מחוץ לחוק ולא מוכנה לשתף פעולה עמה, ממשיכה להפציץ את משאיות הסיוע ולרדוף את חברי הוועדות העממיות שהיו אמורות לספק תחליף לאונר"א. זו בדיוק תמונת מדיניות ההרעבה אך האחריות לחלוקת הסיוע היתה ועודנה מוטלת על ישראל, גם בעיני העולם וגם בעיני המשפט הבינלאומי, צווים תלויים ועומדים של בית הדין הבינלאומי בהאג מורים לישראל להבטיח העברת סיוע הומניטרי ללא הגבלה לתוך הרצועה", הוסיפה. יצוין שעובדי הסיוע שנהרגו אתמול מצטרפים לרבבות הפלסטינים שמתו בנסיבות דומות ברצועה. על פי הודעת משרד הבריאות בעזה, מניין ההרוגים ברצועה מאז 7 באוקטובר עומד על 32,919 בני אדם, רובם נשים וילדים.

הודעת "המטבח העולמי המרכזי" על הפסקת הפעילות ברצועה (באנגלית):

https://wck.org/news/gaza-team-update