מתנדבת שנעצרה: הפרובוקציה הייתה של המשטרה

 

"התנדבנו לסייע למשפחה פלסטינית במסיק זיתים" – סיפרה ל"זו הדרך" ענת רוזנבק, פסיכולוגית מירושלים, שנעצרה בשבת, 18.10, עם עוד שניים מחבריה, בכרם זיתים בחברון, סמוך להתנחלות תל-רומיידה, בטענה שהיא שוהה ב"אזור צבאי סגור". בריאיון עמה סיפרה ענת רוזנבק:
"המשפחה מתגוררת בחברון, וממש ליד הכרם שלה נבנתה ההתנחלות תל רומיידה, שהיא חלק מההתנחלות בלב חברון. בין הכרם לבין ההתנחלות מתוחה גדר, ובשביל לאורכה עוברים המתנחלים מתיל רומיידה להתנחלות בלב חברון. המשפחה התקשר יום קודם לכן וסיפרה לנו, כי המתנחלים גונבים מיבול הזיתים, וביקשו לסייע להם בדחיפות במסיק.
בשבת בבוקר הגענו לכרם הזיתים 20 ישראלים, ומצאנו כבר במקום את בני המשפחה וכן כעשרה מתנדבים בינלאומיים. בשלב מסוים עברו ליד הכרם ארבעה מתנחלים צעירים. צלמים שהיו בכרם צילמו אותם עוברים. הצילום לא מצא חן בעיני המתנחלים, הם פרצו לכרם, התנפלו על הצלם של סוכנות הידיעות האירופית עבד אל-חפיז א-שלמון והיכו אותו, ויידו אבנים גם ביתר המוסקים. כל אותה עת עמדו מסביב חיילים, אך הם לא עשו דבר.
התקשרנו למשטרה ודיווחנו על האלימות של המתנחלים. השוטרים הגיעו כעבור מחצית השעה, אך במקום לעצור את המתנחלים, הם הודיעו כי האזור הוא 'שטח צבאי סגור', ולכן על כל המתנדבים, הישראלים והבינלאומיים, לפנות את המקום. התווכחנו עם השוטרים ודרשנו מהם שקודם-כל יפעלו נגד המתנחלים התוקפים. בתגובה, המשטרה עצרה את שני חברי, עמיאל ורדי ויהודה איגנוס, ואותי, והעבירה אותנו למשטרת חברון, שם הודיעו לנו שאנו עצורים למשך 24 שעות. אולם בשעה 11 בלילה הובאנו בפני שופטת בירושלים, וזו שחררה אותנו בערבות.
המאסר וההתנהגות של השוטרים לא הפתיעו אותי. המשטרה מנהלת נגדנו מלחמה של ממש, תוך שימוש בתירוץ של 'שטח צבאי סגור', שזו קביעה של הצבא. ניתן להניח, כי בלחץ המתנחלים, המשטרה קיבלה הוראה לסלק מאזור חברון כל ישראלי שאינו מתנחל או תומך בהתנחלויות. לכן הם גם מונעים סיורים בחברון עצמה.
אישית, אני מתכוונת להמשיך ולהתנדב לסייע לפלסטינים, תושבי הגדה. אפילו השופטת, ששחררה אותנו בערבות, לא קבעה שאנו מורחקים מהאזור."