המשטרה משתוללת בשירות הכיבוש: הקולונל עמר בר-לב חייב ללכת הביתה

באירוע הוקרה לכוחות ביטחון הפנים שהתקיים ביום שלישי, התייחס המפכ"ל יעקב שבתאי לחברי הכנסת עופר כסיף (חד"ש) ואחמד טיבי (תע"ל) מהרשימה המשותפת: "לא אתן שנעבור לסדר היום על פגיעה בוטה וכוחנית בשוטרים שעושים את משימתם בשם המדינה ובעבור אזרחיה". בנאום בכנסת הוסיף ואמר כי פועלם של כסיף וטיבי חמור, והטיף להם כי עליהם "לשמש דוגמא ומודל של שמירה על החוק בפני בוחריו".

שוטרים בהתקפה ברוטלית על מסע הלוויה של העיתונאית שירין אבו-עאקלה בחצר בית החולים הצרפתי בי-ם (צילום: ואפא)

כמות דברי האיוולת בדבריו הקצרים של מפקד משמר הגבול לשעבר מעוררת תדהמה. חברי הכנסת כסיף וטיבי פעלו במסגרת תפקידם הפרלמנטרי והפוליטי – הכולל מאבק בכיבוש. אמנם הייתה פגיעה, אך היא בוצעה דווקא בידי "שומרי החוק" שבאחריותו ובסמכותו של שבתאי. הקורבנות האמיתיים הם שני הח"כים ואלפי הפלסטינים שהשתתפו במסעות הלוויה בירושלים של העיתונאית שירין אבו-עאקלה (14.5) ושל המתפלל הצעיר ואליד א-שריף (16.5). האחרון מת בסוף השבוע מפצעיו לאחר שספג כדור ספוג בראשו במסגד אל-אקצא. בהקשר זה ראוי להוקיע גם את האלימות שספגו הסטודנטים הערבים והיהודים שהשתתפו באירוע לציון יום הנכבה באוניברסיטת תל-אביב (15.5) מידי המשטרה ואנשי הקבוצה הפשיסטית "אם תרצו".

ברצף אירועים שנפרס על פני כמה ימים בלבד, השתמשה המשטרה בכוח ברוטלי,  עצרה עשרות עצורים ופצעה רבים. על-כן, לא נותר מקום לספק: המשטרה אכן שומרת על סדר, אך זה סדר קולוניאלי ואנטי-דמוקרטי. תכליתו לשמור על הכיבוש ולמגר כל התנגדות וכל מחאה כלפיו.

תזכורת לרב-ניצב שבתאי: תפקידה של המשטרה הוא לשמור על החוק בשירות האזרחים. המחויבות האובססיבית והאלימה שלה לרמיסת כל דגל פלסטין מונף (ביחוד בירושלים "המאוחדת לנצח"), היא בעוכרי השמירה על חוק: הרי לא קיים בחוק הישראלי כל איסור על הנפתו.

השר לביטחון פנים ומראשי מפלגת העבודה, הקולונל (מיל.) עומר בר-לב, מעניק גיבוי מלא להתנפלויות האלימות של שוטרים על מפגינים. אך לא די לו. כעת הוא דורש לקבל סמכויות גם להטלת צווי מעצר מנהלי בדומה לשר הביטחון. נוכח המדיניות הדורסנית של המשטרה ושל הצבא, אנו דורשים: בר-לב, לך הביתה!

נמרוד עובד