החטיבה הצעירה באגודת העיתונאים חושפת: תנאי שכר ירודים באתר של יואב יצחק

 

בימים אלה עורכת החטיבה הצעירה באגודת העיתונאים בתל-אביב סקר ראשון על תנאי העבודה והשכר בכלי התקשורת. מהנתונים שהחול להגיע אל החטיבה עולה תמונה קשה של ניצול מחפיר של עיתונאים בתקשורת העברית – המשודרת, הכתובה והמקוונת. בין היתר נודע שבאתר "מחלקה ראשונה" בבעלות העיתונאי יואב יצחק העיתונאים מקבלי 20 שקל על כל ידיעה שמתפרסמת. כך, שכדי להגיע לשכר מינימום העיתונאי אמור לפרסם 140 כתבות בחודש. כדי להגיע לשכר הממוצע במשק, הוא אמור לפרסם 360 כתבות בחודש או 12 ידיעות ביום!
 
"ברגע שעיתונאי נמצא במצב גבולי מבחינת היכולת שלו להתקיים, והוא צריך להביא המון-המון ידיעות בשביל להגיע לשכר המינימום, אז הנטייה היא לעשות עבודה שטחית", אמר יאיר טרצ'יצקי מיוזמי החטיבה לעיתון המקוון "העין השביעית". "אתה בתור כתב, אם היו אומרים לך שאתה מקבל 20 שקל לאייטם, היית רוצה לדחוף כמה שיותר אייטמים, ומן הסתם היית משקיע יותר באייטמים פשוטים, בלי לבדוק את המידע יותר מדי, עם נטייה לקומוניקטים, ולא בידיעה שדורשת ממך לדבר עם אנשים או לעבור על דו"חות וכיוצא באלה. אנחנו חושבים שמדובר בפגיעה ישירה במעמד העיתונאי ובאתיקה העיתונאית.
 
בשבוע שעבר פנו אנשי החטיבה הצעירה ליצחק במכתב והציעו להיפגש עימו כדי לדון בתנאי ההעסקה באתרו. בתגובה שלח להם יצחק מכתב ובו סירוב עקרוני לדון בנושא. "יואב יצחק תופס מעצמו איש ציבור רציני", אומר טרצ'יצקי, "איזשהו שליח ציבור, אדם שמייצג את האמת והמוסר הרבה יותר מעיתונאים אחרים, ואי לכך הוא צריך לעמוד למבחן הציבור על האופן שבו הוא מעסיק עובדים. ועל אחת כמה וכמה עיתונאים. נכון לעכשיו הוא בחר לא לקיים איתנו דיון ערכי".