משפחות החטופים הפגינו בחצר ההסתדרות וקראו ליו"ר בר-דוד 'שביתה עכשיו'

מאות מפגינים למען שחרור החטופים, בהם בני משפחותיהם, הפגינו אמש (חמישי) במרכז תל-אביב וחסמו את דרך בגין מול הקריה ואת אבן גבירול. הם קראו לשביתה כללית כאמצעי לחץ על ממשלת הימין לקידום עסקת שחרור החטופים ואת הקריאות. "עסקה עכשיו", "שביתה עכשיו" ו"ארנון בר-דוד תשבית עכשיו.

בתום הצעדה נערכה עצרת בחצר בניין הוועד הפועל של ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב. יצוין ש-140 בני משפחות חטופים שלחו מכתב לבר-דוד בו הם כתבו: "אסור לך כיו"ר ההסתדרות ואסור לאזרחי ישראל להשלים עם המצב הקיים ועם התקיעות שנוצרה. כנס בבקשה לאירוע ועשה הכל כדי לקדם עסקה להצלתם – השבת את המשק והפעל כל לחץ אפשרי להציל את החטופים".

דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, אמר אמש בהפגנה: "יש לך אחריות כבדה מאוד. אם לא יינקטו צעדים, המדינה תלך לאבדון. לא יהיה לך משק ועובדים לייצג. תעמוד לצדנו, לצד החלשים. לא חכמה להיות בצד החזקים". יהודה כהן, אביו של החטוף נמרוד כהן, אמר כי "אנחנו דורשים ממך להירתם אלינו למען השגת עסקה. הכל בארץ חזר לשגרה, בוא ותעזור לחטופים ולמשפחות ותשבית את המשק כדי לעורר בחזרה את סוגית החטופים. אם אתה לא תשבית את המשק, אנחנו נשבית את המשק. לא נוותר, אני רוצה להביא את הבן שלי הביתה".

יצוין שב-7 באפריל לציון חצי שנה למלחמה בעזה פרסם יו"ר ההסתדרות קריאה "לכל חברות וחברי ההסתדרות שיש באפשרותם להצטרף לעצרת למען החטופים, לעלות לירושלים ולהתייצב לצד משפחות החטופים". יחד עם זאת, בר-דוד הבהיר שלא ישבית את המשק במחאה נגד הממשלה. "אני לא קבלן שביתות של אף אחד. לא נשבית את המשק. על מה אשבית את המשק היום?".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128797