תוך יממה שני פועלים פלסטינים נהרגו בתאונות עבודה בי-ם ובהתנחלות אריאל

סאעד אחמד יוסף שאהין בן 50 תושב העיירה ארטאס שבנפת בית לחם בשטחים הכבושים, נהרג אתמול (חמישי) לאחר שנפל מגובה של כ-10 מטר באתר בנייה בשכונת בית חנינא בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו במקום.

מהקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה נמסר כי מהתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות בערבית נראים שני משטחי עבודה רעועים, האחד תלוי והשני מונח על צידו, ונראה שככל הנראה שהעובד נפל מאחד מהם. העובד הוא ההרוג ה-17 בתאונות עבודה בישראל ובהתנחלויות בשטחים והעשירי באתרי הבנייה מתחילת השנה. יצוין שישה עובדים נהרגו מתחילת חודש אפריל.

זהו העובד השני שנהרג אתמול, לאחר שבשעות הבוקר נהרג רביע קג'אק שנמחץ למוות על ידי גליל ברזל במפעל "סוהל תעשיות" באזור התעשייה בהתנחלות אריאל. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו אותו חבלת ראש קשה וללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו.

בסרטון שהופץ ברשתות נראים העובד המנוח ביחד עם עובד נוסף רצים לעבר גליל ברזל שמשקלו כ-2 טון שהתגלגל מערמת גלילים, והגליל פוגע בקג'אק  באורח אנוש. בסרטון נוסף נראים חבריו ההמומים לעבודה, כשחלקם ממררים בבכי, בסמוך לגופתו.

מהקבוצה למאבק בתאונות עבודה הדגישו ש"חקיקת הבטיחות התעסוקתית אינה חלה בהתנחלויות. מנהל הבטיחות התעסוקתית אינו מפקח על בטיחות העובדים שם, וההרוגים בתאונות עבודה באזורים אלה אינם נמנים במניין הרשמי של ההרוגים בתאונות עבודה. הלכה למעשה, חייהם של העובדים במפעלי התעשייה ובאתרי הבנייה שבהתנחלויות הם הפקר".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128679