ביידן עלול להטיל וטו באו"ם על הכרת פלסטין; חד"ש: לא למתקפה באיראן ולפלישה לרפיח

הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן) דחה בקשה של ממשל ביידן לא להתקדם עם ההצבעה במועצת הביטחון על קבלת פלסטין כמדינה חברה באו"ם, כך פורסם הבוקר (חמישי) באתר וואלה.

מועצת הביטחון של האו"ם תצביע מחר על הפיכת פלסטין לחברה מלאה באו"ם. לפחות שמונה מתוך 15 מדינות יתמכו בבקשת הרשות. אם יהיו תשעה תומכים – ארה"ב תטיל וטו.

נציגיהן של רוסיה, סין, אלג'יריה, מלטה, סלובניה, מוזמביק, סיירה לאון וגיאנה כבר הודיעו אל תמיכתם בהכרת פלסטין. בעוד שבריטניה לא צפויה לתמוך בבקשה הפלסטינית, ארה"ב וישראל פועלת מול שאר חברות מועצת הביטחון: צרפת, שוויץ, אקוודור, יפן ודרום קוריאה כדי שיצביעו נגד ההחלטה או לפחות יימנעו כדי שהפלסטינים לא ישיגו את תשעת הקולות הנחוצים. יצוין ש-137 מתוך 193 המדינות החברות האו"ם כבר הכירו באופן רשמי בפלסטין ואף תומכות הצטרפותה לארגון הבינלאומי.

יצוין שמועצת הביטחון תתכנס כבר היום בשעות אחה"צ לדיון מיוחד שיעסוק במזרח התיכון בו ישתתף המזכ"ל אנטוניו גוטרש ושרי חוץ של איראן, האיחוד האירופי, ירדן, מלטה ומדינות נוספות.

בתוך כך, הבוקר פורסם בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" שארה"ב הביעה הסכמה לתכנית ממשלת הימין בדבר פלישה לרפיח בתמורה לתקיפה ישראלית "מוגבלת" באיראן. עוד דווח כי קהיר ערוכה לאורך הגבול עם רצועת עזה לתרחיש של כניסה קרקעית של צה"ל לעיר ובה יותר מ-1.5 מיליון עקורים פלסטינים.  לדברי העיתון, התוכנית הישראלית "מסתמכת על חלוקת שטח רפיח לריבועים ממוספרים ותקיפת רובע אחר רובע, מה שיגרום לתושבים לנטוש לכיוון חאן יונס ואל-מוואסי כחלק מההיערכות המצרית, הוגדלה קיבולת המחנות שהוקמו בחאן יונס ומנוהלים על ידי הסהר האדום המצרי".

על כך הגיבו בחד"ש: "ממשלת ישראל מנהלת משא ומתן בו היא סוחרת במתקפה מסוכנת באיראן שעלולה לדרדר את האזור כולו למלחמה אדירה, תמורת מתקפה הרסנית ברפיח, שתביא את האסון ההומניטרי חסר התקדים בעזה לתהומות חדשים. לא מתקפה באיראן ולא פלישה לרפיח יקדמו את ביטחונם של אזרחי ישראל. לא מתקפה באיראן ולא פלישה לרפיח יחזירו את החטופים. לא מתקפה באיראן ולא פלישה לרפיח יביאו לשלום בין ישראל לפלסטינים או בין ישראל לשכנותיה".

"רק שינוי כיוון מוחלט – של הפסקת אש, עסקת חטופים תמורת אסירים וקידום פתרון מדיני – יכולה להביא ביטחון ארוך טווח. בינתיים ממשלת ישראל הימנית קיצונית מסכנת את הציבור ואת האזור", הדגישו.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128783