משלחת של הרשימה המשותפת בחברון: ממשלת בנט – ממשלת העמקת הכיבוש

משלחת של חברי הכנסת של הרשימה המשותפת ובראשה ח"כ איימן עודה (חד"ש) ביקרה היום (שבת) בחברון. לדברי ח"כ עודה "הגענו לחברון כדי לעקוב אחר העבודות הנערכות בידי ממשלת בנט – ממשלת העמקת הכיבוש". עוד הוא אמר: "לפני יומיים ממשלת בנט הודיעה על כוונתה לבנות כאלפיים יחידת דיור בגדה המערבית, לפני שבוע הודיעה על בנייה של 9,000 יחידות דיור נוספות בירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי, וכן על תוספת תקציבית של 50% להתנחלויות".

"המהות של הממשלה הזו היא העמקת הכיבוש והרחקת האפשרות של הקמת מדינה פלסטינית, והיא משקיעה את התקציבים בכיבוש ובהתנחלויות במקום בשכבות המוחלשות", הדגיש והוסיף "הרשימה המשותפת מברכת על המאבק של תושבי חברון הפלסטינים, ותתרום את חלקה כדי שהתוכניות של הממשלה באלחרם אלאברהימי לא ימומשו".

המשלחת של הרשימה המשותפת, בצהריים, בשיחה עם נציגי עיריית חברון (צילום: הרשימה המשותפת)

 

יצוין שעימותים בין כוחות הכיבוש לפלסטינים פרצו אתמול (שישי) בעיר. מהדיווחים עולה כי הסיבה למחאה היא העבודות להנגשת המתחם לנכים, שהחלו השבוע. שר הביטחון בני גנץ אישר בחודש שעבר את העבודות במתחם, הכוללות את שיפוץ שביל הגישה למערת המכפלה והקמת מעלית. "הפרויקט עוכב על ידי גורמים שונים במשך שנים ארוכות, ושאותו הוריתי לקדם עם כניסתי למשרד הביטחון", אמר.

לצורך ביצוע העבודות במקום, הוציאה היחידה לתיאום פעולות ממשלה בשטחים צו הפקעה לפני כשנה. הפלסטינים, המתנגדים לתכנית, טוענים כי מדובר בצעד חד-צדדי של ישראל, המנוגד להסכמים הבינלאומיים. המקום הוא קדוש למוסלמים, השני בחשיבותו בארץ והרביעי בעולם. יצוין שהמסגד נכלל ברשימת אתרי מורשת העולמית של אונסקו.