שלום עכשיו: העבודה ומרצ הצטרפו לממשלת מועצת יש"ע – אין זכות קיום לממשלה

שר הביטחון בני גנץ אישר את כינוס מועצת התכנון העליונה של המינהל האזרחי לצורך אישור אלפי יחידות דיור בהתנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים, ובאופן יוצא דופן ניתן גם אישור לקדם מאות יחידות דיור לפלסטינים באזור סי. מועצת התכנון העליונה תתכנס ביום שלישי הקרוב לדון בחמש תכניות לכפרים פלסטינים, בהן לפי הודעת דובר צה"ל 863 יחידות דיור, ולמחרת, ברביעי, לדיון ב-21 תכניות להתנחלויות עם 1,956 יחידות דיור. יש לציין שבשנת 2020 לבדה אישרה ישראל תכניות ל-12,159 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות, בעוד שלפלסטינים אושרו תכניות ל-253 יחידות דיור בלבד.

בין השאר מתכוונת מועצת התכנון לאשר הרחבה מאסיבית של התנחלויות מבודדות כגון: 377 יחידות דיור בקדומים (ליד שכם), 286 יחידות דיור בהר ברכה (בצמוד לשכם), ותכנית ל-399 יחידות דיור ברבבה באזור סלפית. 62% מיחידות הדיור יובאו לאישור להפקדה, שהוא השלב הראשון בהליך התכנון; והיתר מובאות לאישור סופי למתן תוקף.

לדברי שלום עכשיו "אישור אלפי יחידות דיור בהתנחלויות פוגע באינטרס הישראלי ובסיכוי להגיע לשלום ותוקע אצבע בעין לממשל ביידן. דומה שאישור קומץ התכניות לפלסטינים נועד רק כדי לנסות להפחית את הביקורת על הממשלה ולרצות את הממשל האמריקני לקראת הביקור הצפוי של רה"מ בנט בוושינגטון בשבועות הקרובים. במשך שנים מקיימת ישראל מדיניות של אפליה בוטה שלא מאפשרת כמעט כל בניה לפלסטינים באזור סי, בעוד שבהתנחלויות היא מעודדת ומקדמת בניה של אלפי יחידות דיור בכל שנה לישראלים. אישור מאות בודדות של יחידות דיור לפלסטינים לא יכול לכסות על האפליה ולא משנה את העובדה שישראל מקיימת בשטחים שלטון פסול של כיבוש ואפליה."

עוד שאלו בתנועת השלום הוותיקה: "מרצ, העבודה, יש עתיד – נכנסתם לממשלת שינוי או לממשלת מועצת יש״ע? ממשלה שמקדמת בנייה בהתנחלויות מבודדות – אין לה זכות קיום. בוודאי שלא על גבו של מחנה השלום. כמנהיגים אחראיים עליכם לפעול להפסקת ההונאה של בנייה מעבר לקו הירוק כשברור לכולם שרבים מהמבנים יפונו בכל הסכם עתידי". "כל בנייה ישראלית בעומק השטחים הכבושים היא יריקה בפרצופם של הרוב הישראלי שתומך בפתרון מדיני ושל כלל הציבור שמשווע לחיים בשלום ובביטחון. ערב הקמת הממשלה דיברתם על סטטוס קוו מדיני. 2200 יחידות דיור בהתנחלויות זה חציית קו אדום והפרה בוטה של כל ההסכמים וההתחייבויות. תתעשתו!", הדגישו.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105429