משטרת בן גביר: שוטרים תקפו מתפללים בי-ם המזרחית ופזרו בכוח מפגינים במערב העיר

בליל הרמדאן הראשון שוטרים תקפו אמש (ראשון) מאות צעירים פלסטינים שרצו להיכנס למסגד אל-אקצא כדי להתפלל. זאת, בניגוד להבטחות ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יהיו הגבלות על חופש הפולחן. יצוין שהשוטרים השתמשו בכוח רב כדי להרחיק את המתפללים. מעמותת עיר עמים נמסר כי "בניגוד להצהרת נתניהו על חופש פולחן למוסלמים ברמדאן המשטרה מנעה מאלפי פלסטינים להיכנס אמש לתפילה במסגד אל-אקצא. צעירים שכניסתם נמנעה התפללו מחוץ לחרם א-שריף ואף הם הותקפו בידי שוטרים".

על כך הגיבה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש): "ראש הממשלה החליט על חופש כניסה למסגד אל-אקצא בחודש רמדאן? אז הוא החליט. החלטותיו שוות כקליפת השום. מי שמחליט בפועל הוא שר עבריין שכשל בכל זירה אפשרית, וזו בדיוק ההתחלה לה קיווה. שישה נרצחו ביממה האחרונה בחברה הערבית, באל-אקצא שוטרים מכים מתפללים באלות. נתניהו מצהיר הצהרות אבל בן גביר עושה הכל כדי להבעיר את ירושלים".

באותה שעה ששוטרים תקפו מתפללים צעירים בירושלים המזרחית, במערב העיר כוחות משטרה פיזרו בכוח בקרבת הכנסת מפגינים נגד ממשלת הימין. זאת, כאשר הפעילים ניסו לצרף את אוהליהם למאהל המחאה שהוקם במקום. יצוין שעיר האוהלים שהקימו קרובים של החטופים בעזה ושל קורבנות הטבח ב-7 באוקטובר גדלה מדי יום. "אנו לא מתכוונים להתפנות עד שיוכרזו בחירות – אז כולם מוזמנים להצטרף למאהל המחאה שליד הכנסת", מסרו הפעילים.