לאחר שהוכרז סכסוך עבודה: תוספת שכר של 10% בהסכם הקיבוצי החדש בקבוצת סלקום

ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת קבוצת סלקום חתמו הבוקר (שלישי) על הסכם קיבוצי חדש, בתום משא ומתן ממושך ורצוף משברים. ההסכם מעגן הישגים שמשפרים את שכר העובדים בקבוצה ומחזקים את ביטחונם התעסוקתי. הוא יחול לשלוש שנים (עד 2027) על כ-3,200 עובדי הקבוצה, בהם עובדי החברות סלקום, דינמיקה סלולר וגולן טלקום.

ההסכם נחתם לאחר שההסתדרות הכריזה בינואר האחרון על סכסוך עבודה בעקבות מבוי סתום במשא ומתן על חידוש ההסכם הקיבוצי, ועל עתיד העובדים בעקבות העברת השליטה המתוכננת לקרן פורטיסימו. יצוין שקרן פורטיסימו חתמה בדצמבר אשתקד עם בעלת השליטה בסלקום דיסקונט השקעות על רכישת מניות שליטה תמורת כ-925 מיליון שקל ולפי שווי החברה של 2.6 מיליארד שקל.

ההסכם החדש כולל תוספות שכר של 10% לכל תקופת תחולתו. בנוסף, עובדים שמשתכרים פחות מהשכר הממוצע במשק (כ-12 אלף שקל לחודש) יהיו זכאים לתוספת שכר נוספת החל מ-2026. גובה התוספת, במקרה זה, יעמוד על שיעור עלייתו של שכר המינימום במשק. ככל שתושלם ותאושר עסקת המכירה ושינוי הבעלות הצפוי, יהיו עובדי קבוצת סלקום זכאים למענק מכירה מיוחד בהתאם לוותק. בנוסף במהלך שנת 2024, ישולם לעובדים זכאים בעלי וותק המוגדר בהסכם מענק מיוחד נוסף בגובה משכורת.

עוד בהסכם: הסדרת תגמול מיוחד בגין כוננות בגובה 75 שקל באמצע שבוע ו-175 שקל בסופי שבוע וחגים בעבור כל כוננות. בהקשר זה, ראוי להוסיף כי ההסכם מסדיר גם הפרשות לתגמולים בגין רכיב הכוננות והשעות הנוספות בדיווח בשיעור של 5% מגובה הרכיבים על חשבון החברה ו-5% על חשבון העובד. כמו כן, החברה תציע לזכאים הטבה לשדרוג הרכבים, או הגדלת חלף רכב.

בנוסף לשיפורים החדשים, ההסכם הנוכחי ממשיך את הישגי ההסכמים הקודמים, הן בהיבט הארגוני והן בהיבט הכלכלי. בהיבט הארגוני, ההסכם מעגן סוגיות שנוגעות לשמירת זכויות העובדים בתהליכי ניוד בחברה, איוש משרות חדשות בסלקום תוך הבטחת עדיפות והזדמנויות קידום לעובדים הקיימים, קביעות באופן אוטומטי ומערכת ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים להסכם. בפרק הכלכלי ההסכם הנוכחי ממשיך את ההטבות מההסכמים הקודמים, בהן: בונוס שנתי, תוספת ביגוד שנתי בגובה 1,000 שקל לזכאים, דמי השתתפות חודשיים עבור גני ילדים וסבסוד קייטנות קיץ בסך 1,000 שקל עבור כל ילד עד גיל 11, קרן השתלמות עם הפרשה בשיעור 7.5%, דמי הבראה מוגדלים, ביטוח בריאות בסבסוד המעסיק וביטוח שיניים, שיפור בתנאי הרכב לעובדים הזכאים בהתאם למחירי השוק, הגדרת שכר הבסיס בחברה (השכר המפעלי) – 7% מעל לשכר המינימום במשק, גילום מס מלא עבור מתנות החג והארכת תקופת הלידה במימון החברה בשבוע נוסף מעבר לקבוע בחוק, ונושאים נוספים. כמו כן, ההסכם מסדיר את ההמשכיות של מנגנון ההשתתפות ברווחי החברה שממנו נהנים עובדי סלקום.

לדברי יו"ר ועד העובדים בקבוצת סלקום, אורי אורן, "ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם הוא הישג מרשים עבור אלפי עובדי קבוצת סלקום ובני משפחותיהם. בעקבות משא ומתן ארוך ולא פשוט, הצלחנו להביא לשיפור משמעותי בתנאים ובהטבות להם זכאים העובדים בתחומים רבים. ההסכמות שהושגו משקפות הבנה שעובדים עומדים מאחורי הצלחתה העסקית של הקבוצה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/126684