מק"י וחד"ש מגנות את הרצח בג'נין של העיתונאית שירין אבו-עאקלה מרשת אל-ג'זירה  

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) גינו היום (רביעי) הרצח בג'נין של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו-עאקלה מרשת אל-ג'זירה. אבו עאקלה נורתה למוות הבוקר בעימותים שפרצו בג'נין. לפי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטינים, כוחות הכיבוש הגיעו למחנה הפליטים והכתבת נורתה למוות מאש החיילים. בנוסף, דווח כי כתב העיתון "אל קורס" היוצא לאור בירושלים, עלי סמודי, נורה בגבו ומצבו יציב.

סמודי, אמר ל"הארץ" כי הוא והכתבת היו עם אפודים של עיתונאים כשכוח של צה"ל פתח לעברם בירי. "לא היו שום חמושים", אמר. עיתונאית אחרת אמרה בתקשורת הפלסטינית ש"הגדר שעמדנו לידה הייתה מול בניין עם צלף והחיילים היו לפנינו, וראו אותנו. עמדנו באזור בהתחלה עד שהחיילים יראו שאנחנו לבושים כעיתונאים. לפני כן אמרתי לקולגה שלי – בוא נתרחק והוא אמר לא, נעמוד פה כי אפשר לראות שאנחנו עיתונאים ואחרי זה נתקדם".

העיתונאית הפלסטינית שירין אבו-עאקלה שנהרגה הבוקר בג'נין (צילום מסך: רשת אל-ג'זירה)

 

לדברי מק"י וחד"ש "העיתונאית נפלה במילוי תקפידה בעת שסיקרה את פלישת כוחות הכיבוש למחנה הפליטים. רצח העיתונאית הוא אות קלון על מצחה של ממשלת ישראל". עוד תקפו במק"י וחד"ש את העיתונות הממסדית "המאמצת את נרטיב הכיבוש במקרה זו ובמקרים אחרים". יצוין שמק"י וחד"ש הטילו "את מלוא האחריות לפשע הנתעב על הכיבוש ועל ממשלת ישראל – על כל מרכיביה".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) צייץ הבוקר ש"העיתונאית שירין אבו עקאלה נורתה למוות על ידי הצבא בג'נין לעיני עיתונאים נוספים. שירין היא עיתונאית חרוצה ומוערכת שדיווחה באומץ על פשעי הכיבוש והבוקר הפכה לקורבן שלהם. יהי זכרה ברוך". יצוין שח"כ עודה יחד עם חברי הכנסת של חד"ש ברשימה המשותפת, עאידה תומא-סלימאן ועופר כסיף, הגיעו בשעות הצהריים לבית משפחת אבו עאקלה בירושלים לניחום אבלים.

אבו עאקלה, שמוכרת מאוד בקרב הצופים הערבים בארץ ובבעולם, סיקרה בשני העשורים האחרונים את מזרח ירושלים ואת הגדה המערבית עבור הרשת הקטארית. היא נולדה בירושלים ב-1971, התגוררה בשכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים ועבדה באל-ג'זירה משנת 1997. היא סיקרה את הזירה הפלסטינית במשך תקופה ארוכה כמו גם אירועים מרכזיים בישראל. אבו עאקלה למדה הנדסה באוניברסיטת המדעים והטכנולוגיה בירדן ואחר כך למדה תקשורת באוניברסיטת אל-ירמוכ במדינה. עם תום לימודיה עבדה באונר"א ואחר כך הצטרפה לרדיו קול פלסטין, רדיו מונטה קרלו ולערוצים שונים בירדן. מחר תיערך הלווייתה של העיתונאית ומסע הלוויה ייצא מהמוקטעה ברמאללה בהשתתפות יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) ותיקבר בעירה, ירושלים.