מעמיק המשבר הפוליטי בסרי לנקה: 8 נהרגו בהפגנות ובתים של פוליטיקאים הוצתו

מעמיק המשבר הפוליטי בסרי לנקה: שמונה בני אדם נהרגו ויותר מ-300 נפצעו מתחילת השבוע במחאות אלימות בעיר קולומבו. המחאות פרצו על רקע המשבר הכלכלי החמור במדינה. הממשלה הטילה עוצר על קולומבו בעקבות המצב ולאחר מכן הרחיבה אותו לכל המדינה שבה גרים כ-22 מיליון תושבים, ואלפי חיילים ושוטרים נשלחו לרחובות כדי לאכוף אותו. למרות העוצר, מפגינים זועמים המשיכו למחות והציתו את בתיהם של 38 פוליטיקאים בכירים ממפלגת השלטון.

הפגנות נגד הממשלה, אתמול, ברחבי סרי לנקה (צילום: לנקה ניוז)

 

המחאות ממשיכות חרף הודעתו ביום שני של ראש ממשלת סרי לנקה, מהינדה ראג'פקסה על התפטרותו, חודש לאחר שהקבינט כולו התפטר בשל המחאה הציבורית האלימה שפרצה בגין המשבר. יצוין האיגודים המקצועיים קראו אמש (שלישי) לפתוח בשביתה כללית ללא הגבלת זמן.

ראש הממשלה הודיע לאחיו הנשיא על התפטרותו שפירושה שכעת הקבינט כולו יפוזר, אבל המפגינים אינם מסתפקים בכך. איגודי עובדים ומפלגות השמאל דורשים שגם הנשיא גוטבאיה רג'פקסה ושאר בני משפחתו המחזיקים בתפקידים במוסדות השלטון יסתלקו. הנשיא מסרב בינתיים להתפטר, וכדי לפטר אותו יצטרך הפרלמנט לצלוח תהליך ארוך וסבוך.

זה חודשיים שאזרחי סרי לנקה מפגינים ברחובות, בדרישה להדיח את הנשיא ואת אחיו ראש הממשלה על רקע המשבר הכלכלי ללא תקדים. האינפלציה בסרי לנקה הגיעה לשיא של כל הזמנים ועומדת על יותר מ-20% בחודש אפריל. ב-1 באפריל הכריז  הנשיא על מצב חירום, אבל תוך פחות משבוע חזר בו בעקבות מחאות רבות נגדו מצד אזרחים לאור הטיפול הכושל במשבר של הממשלה.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112133