גם הסתדרות המורים עומדת להכריז על סכסוך עבודה בדרישה לחדש את ההסכם הקיבוצי

יממה לאחר הכרזת ארגון המורים, גם הסתדרות המורים הודיעה היום (שלישי) שעומדת להכריז על סכסוך עבודה. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שלחה הבוקר מכתב לממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן, ובו טענה משרד האוצר מנסה לטרפד גיבוש הסכם שכר לעובדי ההוראה.

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון יחד עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד (צילום: הסתדרות המורים)

 

לדברי בן דוד נציגי משרד האוצר מגיעים לישיבות המו"מ ללא נתונים, "מנתבים את הדיונים שוב ושוב לאג'נדה תלושה מהמציאות ומתעלמים מהנושאים הבוערים ומהצרכים המשמעותיים המוצגים להם, הן על-ידי הסתדרות המורים והן על-ידי נציגי משרד החינוך".

"התנהלות יהירה ויומרנית זאת של פקידי האוצר, שדרכם מנותקת מהשטח, מתעלמת מהמחסור החמור של עובדי הוראה שקיים כבר עתה ומחזקת את החשש הכבד ששנת הלימודים הבאה לא תוכל להיפתח כסדרה. בשל מחסור זה", טענה. "במצב דברים אלו, בשעה שמערכת החינוך נמצאת על סף קריסה ובשעתה הקשה ביותר מאז קום המדינה, אין לנו ברירה, אלא להודיעך, כי אם מצב זה יימשך, נאלץ לנקוט גם באמצעים ארגוניים", הדגישה.
יצוין שיו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע אתמול בריאיון שערך באולפן אתר וויינט על כוונתו להכריז על סכסוך עבודה, בעקבות דרישתו לחדש את הסכם העבודה מול הארגון שנגמר לפני כחודשיים. במקביל, מתח ארז ביקורת חריפה ביותר על כוונת משרד החינוך לקדם הרפורמה בבגרויות. לדבריו, "כרגע החלטנו שאנחנו לא משתפים פעולה, אנחנו לא נלך להשתלמויות, לא נלך לשום צעד שבעצם מקדם את הניסוי הזה של השרה, ניסוי על כל מדינת ישראל, במקום לעשות את זה על קטע קטן. ואם זה לא יעזור אנחנו נחריף את המאבק שלנו, כי יש לנו אחריות לא רק של פועלי נמל, אלא גם של מחנכים ומורים".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112600