מפגש עם פעילי רשת מסרבות יתקיים ביום שישי הקרוב

מפגש עם פעילי רשת מסרבות יתקיים ביום שישי הקרוב, בשעה 13:00, בבית של סולידריות, דרך יפו 9, קומה 1, תל-אביב במפגש ישתתפו  יובל דג, צעיר שעתיד לסרב גיוס בקרוב, ופעיל ברשת מסרבות; יסמין ערן-ורדי, סרבנית ותיקה, היום רכזת רשת מסרבות ופעילת שטח בשטחים הכבושים ושחר פרץ, סרבנית שהשתחררה מהכלא בשנה האחרונה, אף היא פעילה ברשת מסרבות. במהלך האירוע, בספריית סולידריות תיערך השקת היוזמה "קוראות לשחרור" – תמיכה וסולידריות עם אסירות ואסירי מצפון.

רשת מסרבות היא קבוצה של פעילות ופעילים פמיניסטיות התומכות בסרבנות גיוס מטעמים פוליטיים ומצפוניים. דרך פעילות שטח, מדיה חברתית, ויצירת קהילה לנערות אנחנו יוצרות שיח ציבורי סביב הסירוב, ויותר חשוב- סביב הנושא שבגללו אנחנו מסרבות- הכיבוש והאפרטהייד בישראל-פלסטין. אנחנו שואפות ליצר לנוער בישראל אלטרנטיבה לחינוך המיליטריסטי ולהסללה לשירות צבאי, וכן להשמיע את קולן של הצעירות נגד הדיכוי ומעגל האלימות והדמים שהולך ומחמיר.

"הצבא מפחד שהסירוב שלנו ישפיע על החברה, ולכן הוא שולח את הסרבנים לכלא לחודשים ארוכים, אבל אנחנו לא נותנות לו להשתיק אותנו, אלא בדיוק ההפך! אנחנו ממשיכות לדבר, לכתוב, ולהפגין", נמסר.

עוד נמסר כי בשבועות האחרונים הוחמרה הענישה של סרבניות וסרבני הגיוס והם נאלצים להיאבק גם בתנאי כליאה לא מידתיים, לרבות הגבלה ואיסור הכנסת חומרי קריאה וכלי כתיבה. "ספריית סולידריות" מתנגדות "לאלימות שלטונית מכל סוג ובפרט לשליטה הקולוניאלית והצבאית של ישראל על מיליוני פלסטינים ועומדות בסולידריות עם קהילת הסרבנים. קריאה בזמן הכליאה (וקריאת ספרות פוליטית בפרט) היא כלי משמעותי של קיימות והתנגדות. כאמצעי ליצירת הד לקריאה האמיצה שלהן – אנחנו מתחילות פרויקט חדש בו נשלח באופן קבוע ספרים לאסירות ואסירי מצפון ונפעל לייצר מנגנון שליחת מכתבי תמיכה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/117316

https://www.facebook.com/events/1215642769307572