מפגינים למען שחרור החטופים חסמו את דרכם של בכירים בכניסה לקריה בתל-אביב

מפגינים למען שחרור החטופים חסמו אמש (חמישי) את דרכם של בכירים בכניסה לקריה בתל-אביב. עינב צנגאוקר, שבנה מתן נחטף לעזה ב-7 באוקטובר, חסמה את רכבו של יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), שהיה בדרכו לבסיס הקריה. היא הטיחה לעברו: "אם הבן שלי לא יחזור חי מהרצועה במצב שבו נחטף – הדם שלו יהיה על הידיים שלך". רוטמן שנהג ברכב, סירב לדבר איתה וניסה להתעלם מקריאותיה.

"אני לא שמעתי את הקול של הבן שלי כבר שישה חודשים ונגמרת לי הסבלנות. אתה מוזמן לקרוא לממ"ז (מפקד המחוז), אתה מוזמן לקרוא ליחידת מגן, למשמר הכנסת, ליחידה לאבטחת אישים – אותי אתה לא תעבור הערב". "אתה יכול לעשות ככה עם הידיים כמה שאתה רוצה. אם אתה תטרפד את החזרה של הבן שלי הביתה, אני ארדוף אחריך עד יומי האחרון", הוסיפה. מפגינים נוספים חסמו את דרך בגין ועיכבו גם את רכבו של ראש המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) צחי הנגבי מלהיכנס למחנה הצבאי, כשהם צועקים "בושה" ו"עסקה עכשיו".

מוקדם יותר צעדו אלפים ביוזמת "בונות אלטרנטיבה" משדרות רוטשילד לכיכר הבימה לציון חצי שנה למלחמה בעזה. מחאות נוספות נערכו אמש מול בתיהם של שרי הליכוד יואב קיש גילה גמליאל. בתוך כך, בעקבות האיום לעתור לבית המשפט, המשטרה אישרה אתמול לקיים את ההפגנה נגד ממשלת הימין מחר בערב ב"כיכר הדמוקרטיה" בצומת קפלן, ולא רק במעלה הרחוב. לאחר דיונים עם בכירי המשטרה, מארגני המחאה הצליחו לגשר על הפערים עימם ולאפשר את קיום המחאה כמתוכנן. מארגוני המחאה מסרו כי מחר יתקיימו עצרות והפגנות בכ-50 ערים, יישובים וצמתים ברחבי הארץ, בהם תל-אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, אילת ועוד.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128684/