ראש ממשלת ספרד ביקר באירלנד ונורבגיה כדי להחיש את ההכרה הבינלאומית במדינת פלסטין

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס ביקר אתמול (שישי) באירלנד ובנורבגיה כדי להחיש את ההכרה האירופית והבינלאומית במדינת פלסטין. באוסלו נפגש סנצ'ס עם עמיתו יונס גר סטרה ובדבלין עם ראש הממשלה הנכנס סיימון האריס. דובר ממשלת ספרד מסר אמש: "הסיור במדינות אירופה השונות הינו חלק ממהלך לתיאום ההכרה הרשמית במדינת פלסטין בידי האו"ם. זאת, במסגרת המאמצים של ספרד להשגת הפסקת אש מיידית ברצועת עזה ולמען פתרון בר-קיימא של הסכסוך במזה"ת המבוסס על הקמת מדינה פלסטינית בצידה של ישראל".

יצוין שהאריס התייחס ארוכות ביום חמישי האחרון בנאומו הראשון בדייל (הפרלמנט האירי) למלחמה ברצועת עזה וגינה את ישראל בשל רבבות ההרוגים הפלסטינים. "בעזה אנו עדים לקטסטרופה הומניטרית. נשים, ילדים וגברים מורעבים ונטבחים", אמר. האריס התייחס גם לפשעים שביצע חמאס במתקפת 7 באוקטובר והדגיש: "לא שתקנו בנוגע לפשעים הבלתי נסלחים שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, ולא נישאר שקטים מול התגובה חסרת הפרופורציות של ישראל, ונסייע להביא להפסקת אש ושלום ארוך טווח".

עוד הודיע האריס כי יעלה את סוגיית ההכרה בפלסטין במהלך פגישתו עם ראש הנציבות האירופית, אורסולה ון דר ליין, שתתקיים בבריסל. האריס הודיע כי בכוונתו להעלות גם את המצב ברצועת עזה בשיחה והרצון לקדם מהלך כלל-אירופי למען הכרה בפלסטין.

בשבוע שעבר ממשלת דבלין משכה מיליוני יורו שהיו מיועדים להשקעה במספר חברות ישראליות. הנהלת הקרן הלאומית של אירלנד הודיעה כי משכה מהשקעה של קרוב ל-3 מיליון יורו במסגרת תיק ההשקעות העולמי שלה ששייכים לקרן ההשקעות האסטרטגית האירית. ההחלטה על ביטול ההשקעה תשפיע על מניות בסך כולל של 2.95 מיליון יורו של בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט, בנק מזרחי טפחות, הבנק הבינלאומי, ורשת רמי לוי.

יצוין שסנצ'ס הודיע בפרלמנט במדריד ביום שלישי האחרון כי הוא יוזם מהלך מול שותפות אירופאיות שיכירו במדינת פלסטין. לשם כך יזם סדרת פגישות עם עמיתים מנורבגיה, אירלנד, פורטוגל, סלובניה ובלגיה. "אנחנו רוצים לעצור את האסון ההומניטרי בעזה ולעזור להתניע תהליך שלום מדיני שיוביל למימוש פתרון שתי המדינות מוקדם ככל האפשר", אמר.

בכל הנוגע לספרד עצמה, כבר הודיע סנצ'ס כי יפעל להכרה במדינה פלסטינית עד לחודש יולי הקרוב. עד עתה 139 מתוך 193 מדינות החברות באו"ם הכירו במדינת פלסטין. גם הנציגות הרשמית הפלסטינית באו"ם פועלת מול המדינות החברות במועצת הביטחון כדי לקבל הכרה רשמית, ויו"ר מועצת הביטחון הזמנית של האו"ם מטעם מלטה הודיעה כי קיבל את הבקשה וכי היא הועברה לבחינת הוועדה.

בתוך כך, האיחוד האירופי הוסיף אתמול את גדודי אל קודס, כוח הנוח'בה וגדודי עז א-דין אל קסאם – הזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד האסלאמי, לרשימת הסנקציות בעקבות האלימות המינית ב-7 באוקטובר.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128551