מנהיג המפלגה הקומוניסטית מאואיסטית נבחר לראשות ממשלת נפאל

 

האסיפה המחוקקת בנפאל בחרה אמש (יום ו') בראש המפלגה הקומוניסטית מאואיסטית, פרצ'נדה, לראשות הממשלה. ראש הממשלה היוצא, פרסאד קויראלה, הודיע לפני כחודשיים על התפטרותו על מנת לפנות הדרך להקמת ממשלה חדשה בראשות המורדים המאואיסטים לשעבר. על כך מוסר הבוקר העיתון הצרפתי "הומניטה".
 
פרצ'נדה, מנהיג המורדים המאואיסטים שזכו בניצחון מוחץ בבחירות לפרלמנט, השיג את מבוקשו. רוב מכריע של חברי פרלמנט הצביע בעד מינויו לראש הממשלה. אחד מראשי המפלגה הקןמוניסטית מאואיסטית מסר כי: "יום זה יירשם באותיות מוזהבות בהיסטוריה של נפאל"

464 מתוך 577 חברי בית המחוקקים הצביעו בעד מינויו של פרצ'נדה. הוא גבר על יריבו, שר בהדור דאובה, שכיהן שלוש פעמים כראש הממשלה בעבר. מינויו של פרצ'נדה צפוי לסלול את הדרך להקמת ממשלה חדשה ברפובליקה הטרייה.  
פרצ'נדה, שפעל במחתרת במשך רבע מאה, יצא מהצללים ב-2006, בעקבות חתימת הסכם שלום שהביא לסיום לחימה שנמשכה עשור נגד המלוכה וגבתה את חייהם של לפחות 13 אלף בני אדם במדינה הענייה. "הגענו להבנה ששיטה רב-מפלגתית היא הכרחית גם בסוציאליזם", מסר בעבר המנהיג המאואיסטי.

בחירתו של פרצ'נדה לא הייתה מובטחת לאחר ש מחוקקת של נפאל בחרה לפני מספר שבועות את מועמד מפלגת הקונגרס, רם ארן יאדאב, כנשיא הרפובליקה הצעירה. הוא זכה ב-308 קולות מתוך 594 חברי הפרלמנט, בעוד המועמד העצמאי רמרג'ה סינג, שקיבל את תמיכת המפלגה הקומוניסטית מאואיסטית שעמדה בראש המאבק נגד המלך, קיבל רק ל-282 קולות.

יאדאב הצליח לנצח בזכות תמיכת מפלגתו יחד עם המפלגה הקומוניסטית המרקסיסטית-לניניסטית המאוחדת ומפלגת מדהסי האתנית. יצויין שתפקיד הנשיא הוא טקסי בעיקרו, אולם יש לו תפקיד מרכזי בהקמת ממשלת חדשה. הנשיא חייב להשביע את ראש הממשלה החדשה ובחירתו של יאדאב הייתה יכולה להפריע למאמצים של המפלגה הקומוניסטית מאואיסטית – הגדולה ביותר במועצה המחוקקת – להקים את הממשלה הבאה.