מחאות הערב ומחר: אלפי תושבים בת"א-יפו מתנגדים למינוי סגן ראש העיר מהימין הדתי

אלפי תושבי ת"א-יפו מתנגדים למינוי חיים גורן, נציג הימין הקיצוני הגרעינים התורניים, לסגן ראש העיר. כך עולה מעצומה מקוונת שנשלחה לראש העיר רון חולדאי. מחר (שני) בשעה 18:00 אמורה להתכנס מועצת העיר כדי לאשר את הצעת ההחלטה של חולדאי לפיה גורן, מסיעת "מאמינים", ימונה לסגן ראש העיר בשכר. יצוין שעלות שכרו של גורן לקופת העירייה היא כ-70 אלף שקל לחודש. כמו כן, גורן יהיה אחראי על תיק הביטחון העירוני.

נגד המינוי הצפוי של גורן תתקיים הערב הפגנה ליד ביתו של חולדאי ברח' יוכבד בת מרים 15, תל ברוך צפון בדרישה לחזור בו מצירופה של סיעת "מאמינים" לקואליציה, והפגנה נוספת צפויה להתקיים מחר מחוץ לישיבת המועצה האמורה לאשר את ההסכם הקואליציוני בעת ישיבת מועצת העיר בבניין העירייה בכיכר רבין.

קואליציית חולדאי העירונית עומדת לצרף את נציגי הציונות החרד"לית ופטרוני הגרעינים המשיחיים, כמו גם את ש"ס, ישראל ביתנו הגמלאים. זאת הסכמת רשימת מרצ-חוזה חדש שכבר הביעה תמיכה בחולדאי. הרשימות יש עתיד/התל אביבים, חי-חילונים ירוקים והרשימה היהודית-ערבית כולנו העיר צפויות לעבור לספסלי האופוזיציה.

בעוצמה שנמסרה לחולדאי נאמר "בבחירות האחרונות שהתקיימו בפברואר 2024 הצביע הרוב הברור של תושבי תל-אביב בעד ערכים ליברליים מתקדמים. לעומת ערכים אלה, אין זה סוד שהאדון גורן מקדם בהתלהבות רבה את האינטרסים של הגרעינים התורניים בתל-אביב. מדובר ביוזמה התיישבותית שאף ממומנת חיצונית ע"י המשרד להתיישבות הנגב והגליל ומטרתה היא לשנות את פניה של העיר לכיוון של הדתה והגבלת זכויות של כל אדם שאינו שותף לדרכיה של תנועה זאת(בכללם להט"ב, נשים, ערבים, חילונים ועוד".

על פי העצומה "הגרעיניים התורניים המרובים בעיר פועלים – לתדהמתנו בתמיכת העירייה – כדי 'לחנך מחדש' את סביבתם התל אביבית באמצעות מופעים כוחניים של צעדות דגלים, תפילות בהפרדה במרחב הציבורי והקמת בתי מדרש באזורים בהם אין ביקוש לכאלה. כל זאת תוך 'יבוא' חיצוני של ביקושים ליוזמות מחוץ לעיר על-ידי סבסוד מגורים ומציאת תעסוקה לאותם מתיישבים. מינוי חיים גורן לאחראי הביטחון פותח אפשרויות בנוסף למשרות החינוך שהעירייה כבר יצרה בעבר לגרעינים – לדוגמא הענקת מכרז מעון מגדלי הצעירים לגרעין דתי בלב שכונה חילונית".

בתוך כך, סניף חד"ש בתל-אביב יקיים ביום שלישי הקרוב, בשעה 20:00 פגישה פומבית עם נבחרי רשימת "כולנו העיר" במועצת העיר: אמיר בדראן, שולה קשת ואיתמר אבנרי לסיכום מערכת הבחירות המוניציפליות. הפגישה תתקיים באולם הגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127566