ליל הטילים: בהיעדר מיגון המשפחות בפזורה הבדואית מצאו מקלט מתחת לגשרים

אמינה אלחסוני מהיישוב הערבי-בדואי הלא מוכר אל-פורעה שליד ערד, נפצעה קשה במהלך הלילה (ראשון) מרסיס מיירט, שחדר לראשה בעת התקיפה האיראנית. אמינה בת ה-7 מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע ונשקפת בסכנה לחייה. הטילים והכטב"מים ששיגרה איראן יורטו, ורסיסים מהם נפלו באזור ערד. שמונה בני אדם נוספים מהאזור נפצעו קל. כל הפצועים פונו לטיפול בבית החולים סורוקה. מלבדם, שלושה נפגעי חרדה טופלו במקום.

אביה של אמינה, מוחמד אלחסוני אמר הבוקר בריאיון לכאן רשת ב: "אני לא יודע מה קרה, כולנו ישנו. שמענו אזעקות, אבל אין לנו מקלט. הרופאים אומרים שהמצב שלה קשה. אבל מה שקורה קורה. עם האזעקה הוצאתי את ארבעת הילדים החוצה לאוטו, וכשחזרתי להוציא גם את הילדה הטיל נפל בבית".

ליד אל-פורעה הוצבו שתי מיגוניות המשמשות בעיקר את ילדי הכפר אך אינם יכולים לתת מענה לכל תושביו. חלקם עזבו את בתיהם כדי להסתתר מאימת הטילים מתחת לגשרים ובמעברי מים. בכסייפה, היישוב המוכר הקרוב, ששוכן 15 ק"מ מאל-פורעה, התושבים הסתתרו בבית הספר וכך גם בביר הדאג'.

הנהלת פורום דו-קיום בנגב התריעה הבוקר שמאז פרוץ המלחמה בעזה והרבה לפניה על היעדר המיגון בכפרים הלא מוכרים, "שכבר גבתה חיי רבים, ביניהם שישה ילדים". לדברי הפורום "הפקרתם של תושבי הכפרים הלא מוכרים עולה בחיי אדם מאז פרוץ המלחמה – פתרונות להיעדר המיגון חייבים להיות מיידים, ויפה שעה אחת קודם". יצוין שח"כ יוסף עטאונה (חד"ש-תע"ל) חשף בישיבת ועדת הכספים של הכנסת שנערכה בנובמבר האחרון שאין מיגון מתאים המסוגל להגן על חייהם של כ-120 אלף תושבים שמתגוררים ב-35 יישובים לא מוכרים ברחבי הנגב.

צה"ל עדכן הבוקר כי הלילה נרשמו יותר מ-300 שיגורים במתקפה האיראנית, בהם 100 טילים בליסטיים, 170 כלי טיסים לא מאוישים – שרובם המכריע יורטו בטרם הצליחו לפגוע במטרתם – רק בודדים בהם הצליחו ליפול בשטח ישראל ולהסב נזק למבנים, בהם לבסיס נבטים בדרום.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125497/