מזכ"ל מק"י על המו"מ במשותפת: יש ויכוח על הרכב הרשימה ועל סוגיות פוליטיות

"יש ויכוח על הרכב הרשימה לכנסת ועל סוגיות פוליטיות" כך אמר מזכ"ל מק"י עאדל עאמר, העומד ראש מטה הבחירות של חד"ש, בריאיון ששודר היום (ראשון) ביומן הצהריים של רשת ב'. בשיחה עם אסתי פרז בין-עמי הוסיף עאמר "אנחנו רוצים לשחק תפקיד מרכזי בפוליטיקה הישראלית. אבל כל עוד ממשלת לפיד דבקה במדיניות להעמקת הכיבוש והמשך אפליית האוכלוסייה הערבית בישראל – אין על מה לדבר איתה". לדבריו "כול מרכיבי הרשימה המשותפת מאוחדים שאלות מרכזיות, כגון ביטול חוק הלאום הגזעני. יש המעדיפים, כמו רע"מ, לוותר על המאבק נגד החוק. זו לא דרכנו".

מזכ"ל מק"י עאדל עאמר, העומד ראש מטה הבחירות של חד"ש (צילום: אל-אתיחאד)

 

מוקדם יותר התייחס מזכ"ל מק"י לעמדותיה של בל"ד וציין כי העיכוב בהרכבת המשותפת "משרת את הימין הקיצוני ואת המפלגות שרוצות לפגוע בציבור הערבי. חד"ש ערוכה לכל אפשרות ויש לה תכנית פוליטית שתשרת את הציבור ואמונה באחדות המפלגות ככלי שינוי המציאות". לדבריו "אנחנו יכולים לומר בביטחון, על סמך הניסיון של השנים האחרונות שבהן עבדנו בהרמוניה. הרמנו את קולם של אנשינו ושירתנו אותם, ואין הצדקה לפיצול הרשימה המשותפת בזמן שסמוטריץ' ובן גביר מתאחדים".

בל"ד, מפלגתו של ח"כ סמי אבו שחאדה, החליטה שלא להתמודד במתכונת הנוכחית בבחירות הקרובות – אך לא פוסלים את האפשרות לרוץ בנפרד או עם מפלגות אחרות מהרשימה המשותפת, כשלמעשה נותרה רק תע"ל של אחמד טיבי. בריאיון ששודר אמש בכאן 11 אמר ח"כ אבו שחאדה, כי בל"ד עדיין מתכוונת לרוץ בנפרד מהרשימה המשותפת, אך מבהיר כי בו זמנית היא מנהלת מו"מ עם חד"ש ותע"ל". "התקבלה החלטה להמשיך בהובלת זרם שלישי", אמר אבו שחאדה.

בתוך כך, בתע"ל של אחמד טיבי אתמול בחירות פנימיות לרשימת המועמדים, כשהיו"ר טיבי נבחר למקום הראשון מבלי שאיש יתמודד מולו – אך הדרמה המפלגתית התרחשה כשמספר 2 ברשימה, חבר הכנסת אוסמה סעדי, הודיע על פרישתו – מה שהוביל לניסיונות לשכנע אותו להישאר. בתגובה להחלטתו של סעדי החליטו גם שני המועמדים הנוספים שהתמודדו נגדו על המקום השני בתע"ל לפרוש מהפריימריז – ובמפלגה יצטרכו להכריע על זהות המועמד שייבחר. טיבי הפציר גם כן בסעדי לחזור בו מהחלטתו.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115113