בתום הפגנה סוערת: ארבעה צעירים התייצבו בבקו"ם והכריזו שמסרבים לשרת בצבא כיבוש

צעירה ושלושה צעירים יתייצבו הבוקר (ראשון) בבקו"ם בתל השומר ויכריזו שהם מסרבים להתגייס לצבא כיבוש. אחד הם, שחר שורץ, כבר ריצה תקופת מאסר של עשרה ימים, שוחרר ויתייצב שוב הבוקר. שלושת האחרים – אביתר רובין בן 19 מירושלים, עינת גרליץ, בת 19 מתל אביב, ונוה שבתאי לוין בן 18 מהוד השרון – ייכנסו לכלא לראשונה. הארבעה מלווים על ידי "מסרבות" – רשת תמיכה של סרבני כיבוש.

ארבעה הצעירים המסרבים לשרת בצבא כיבוש יחד עם ח"כ עופר כסיף, הבוקר, בכניסה לבקו"ם בתל-השומר (צילום: מסרבות)

 

בטרם נכנסו הארבעה לבסיס, נערכה במקום הפגנה סוערת במהלכה שוטרים החרימו דגל פלסטין. בין המפגינים הבוקר: ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) אשר הביע את תמיכתו בסרבנים. לדבריו "אני מחזק את ידים של הסרבנים, זו פעולה שדורשת אומץ רב. הזכרתי כבר כמה פעמים שדווקא במסורת היהודית יש משפט מאוד יפה, מיהו הגיבור הכובש את יצרו, ואמרתי כבר שגיבור הוא באמת לא מי שכובש עם אחר אלא מי שכובש את יצרו, מי שכובש את יצרו הכוונה היא בין השאר שהוא עומד באומץ נגד הזרם העכור שמאיים גם להטביע אותו". לדבריו, "צעירים אלה הם מסרבים להיות חלק מזרם עכור, הם לא נכנעים לו, ואני משוכנע שבסוף הקו הזה ינצח. אז שאפו גדול".

גם ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) פרסמה הודעת תמיכה בצעירים "מסרבים להתגייס ולקחת חלק בכיבוש ובדיכוי העם הפלסטיני. ביושרה המוסרית ובאומץ שלהם הם מזכירים לנו שיש דרך אחרת של שותפות אמיתית, שיווין וזכויות אדם לכולנו!".

 

סרטון – הפגנת הסרבנים, הבוקר, בבקו"ם:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/437908214975994

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115149