מזכ"ל האו"ם מודאג מהשימוש של צה"ל בבינה מלאכותית להרג המוני של תושבי עזה

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כתב הלילה (שבת) כי הוא "מודאג מאוד מהדיווחים שלפיהם צה"ל משתמש בכלי בינה מלאכותית לזיהוי מטרות ובכך גורם להרג מוגבר של אזרחים". על פי הדיווחים כוחות הכיבוש תקפו מטרות אזרחיות ברצועת עזה במהלך המלחמה בסיוע של מערכת נתונים מבוססת בינה מלאכותית המכונה "לבנדר", שהפלילה 37 אלף גברים מהרצועה כפעילים פוטנציאליים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי. לפי תחקיר של יובל אברהם שפורסם השבוע באתר "שיחה מקומית", המגזין המקוון 972+ וגם בעיתונים "גרדיאן" הבריטי ו"הומינטה" הצרפתי, לפני תקיפות מסוימות ניתנו מכסות להרג "בלתי מעורבים" – כך לפי מקורות מודיעיניים.

בתוך כך נמשכים הדיווחים על הפגזות ישראליות כבדות ומבצעים קרקעיים ישראליים ברחבי רצועת עזה. כל אלה גורמים להרג של אזרחים נוספים, לעקירה ולהרס בתים וסוגים אחרים של תשתית אזרחית. לדברי משרד הבריאות בעזה, בין 7 באוקטובר לאתמול בשעה 11:30 נהרגו ברצוע לפחות 33,091 פלסטינים ו-75,750 נפצעו, רובם נשים וילדים.

יצוין עשרות חברי הקונגרס האמריקני, יו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי, חתמו הלילה על מכתב שנשלח לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בו הם דורשים להפסיק את אספקת הנשק לישראל. החותמים, מהמפלגה הדמוקרטית, נימקו כי "בצל תקיפת פעילי ארגון 'המטבח העולמי' והחמרת התנאים ההומניטריים ברצועה, אנו מאמינים כי אישור אספקת נשק לישראל הוא צעד לא צודק".

על פי ה"ניו יורק טיימס", צירופה של פלוסי לדרישה, הנחשבת לאחת הדמויות המרכזיות במפלגה הדמוקרטית ולתומכת בולטת של ישראל בוושינגטון, מעידה על הפגיעה במעמדה של ישראל בקרב אנשי המפלגה. בקריאה, שעליה חתומים חברי קונגרס מהאגף המרכזי במפלגה הדמוקרטית, לצד מבקרים חריפים יותר של ישראל מהאגף הפרוגרסיבי, נכתב כי החותמים דורשים מביידן "לשקול מחדש את החלטתו האחרונה לאשר משלוחי נשק נוספים לישראל, ולמנוע העברת משלוח זה וכל משלוח עתידי של נשק התקפי עד להשלמת חקירה מלאה של התקיפה". עוד כתבו לביידן כי "אם יתגלה שהתקיפה בדיר אל-בלח הפרה את החוק האמריקאי או הבינלאומי, עליו לעצור את המשלוחים עד שהאחראים לה יישאו באחריות".

לתחקיר שפורסם ב"שיחה מקומית":

https://www.972mag.com/lavender-ai-israeli-army-gaza/

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128551/