מאות עורכי דין מחו נגד הרפורמה של מערכת המשפט בהובלת ממשלת הימין; סטודנטים יפגינו ביום שני הקרוב

עורכי דין הפגינו היום (חמישי) בבתי משפט ברחבי הארץ במחאה נגד התכנית להחלשת מערכת המשפט שמקדמת ממשלת הימין הראשות בנימין נתניהו. המחאה מונהגת על ידי ארגון "מחאת הגלימות השחורות", שקרא לשביתה בת שעה אחת בצהריים.

ממטה מאבק הגלימות נמסר לקראת ההפגנה: "היום אנחנו יוצאים לרחובות! אנחנו רוצים להודות לאלפי המתגייסים ועל ההיענות הגבוהה למחאה. לא ניתן להם להרוס את מערכת המשפט בלי התנגדות משמעותית. כולנו מבינים את ההשלכות הקשות שיהיו על האזרחים – לא רק בפן המשפטי אלא גם בפן הכלכלי. אנחנו כאן בשביל להילחם בזה ולעצור את ניסיון הרס מערכת המשפט".

ההפגנות מתקיימות בארבעה מוקדים: בית המשפט המחוזי בתל אביב; בית המשפט המחוזי בחיפה; בית המשפט המחוזי בנצרת ובית המשפט העליון בירושלים. למוקד המרכזי בתל אביב, הפגינו מאות והניפו דגלי ישראל ושלטים שבהם נכתב בין היתר: "פוליטיקאים ללא גבולות, זה יתהפך על כולנו", "בג"ץ שומר על כולנו" ו"אין לכם מנדט להחזיר אותנו לתקופת המנדט".

בתום המחאה נמסר מ"מחאת הגלימות": "אנו רוצים להודות לאלפי המתגייסים ולהיענות הגבוהה של עורכי הדין למחאה. היענות זו מראה את התמיכה שיש במאבק הגלימות ובמטרה שעומדת לנגד עינינו – עצירת ניסיון ההרס של מערכת המשפט. ההצהרות הנשמעות מכל כיוון הן סכנה ברורה לדמוקרטיה הישראלית. מחר, נשבית את בתי המשפט לכשעה באופן סמלי, על מנת להמחיש לציבור כי השינויים הצפויים במערכת הם הלכה למעשה – השבתת הרשות השופטת".

יצוין שסטודנטים באוניברסיטאות יפגינו בקמפוסים ברחבי הארץ ביום שני הקרוב, 16 בינואר, בין השעה 12:30 ל-13:30 במחאה על הרפורמה המוצעת. ממטה "מחאת הסטודנטים למען הדמוקרטיה" נמסר כי יותר 3,200 סטודנטים הביעו תמיכה ביוזמה ואף שגירו מסרים מרצים בו נאמר "נשמח לשיתוף הפעולה שלכם – בין אם תבחרו לא לקיים שיעור, להגיע להפגין איתנו ביחד ולעודד את הסטודנטים שלכם להצטרף, ובין אם תבואו לקראתם ותקליטו את השיעור או תנגישו אותו בדרכים אחרות. בנוסף, כל יוזמה או עזרה אחרת מצידכם תהיה מבורכת". מרצים רבים עבר הביעו נכונות להיענות בחיוב לפנייה ואף  להצטרף להפגנה.

סרטון: הפגנת עורכי הדין, היום, בתל-אביב