חד"ש-תע"ל פנתה לבהרב מיארה: איסור הנפת דגלי פלסטין היא הוראה בלתי חוקית

סיעת חד"ש-תע"ל פנתה אתמול  (חמישי) ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה בבקשה שתודיע למפכ"ל שהוראתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למנוע הנפת דגלי פלסטין היא הוראה בלתי חוקית ואין לאוכפה. על פי הוראת בן גביר, כל שוטר בכל דרגה יהיה רשאי במהלך המשמרת להסיר דגלים של הרשות הפלסטינית במרחב הציבורי. את ההוראה העביר בן גביר למפכ"ל בכך שציין כי "הנפת דגל אש"ף הינה תמיכה בארגון טרור".

לדברי הסיעה, "מדובר בהוראה בלתי חוקית ועומדת בסתירה מוחלטת למצב המשפטי הנתון – הנחיותיה המחייבות של היועמ"שית שגם עוגנו בפסיקות בג"ץ – וכי אין כל איסור גורף על הנפת הדגל הפלסטיני". "הנפת דגלי פלסטין במרחב הציבורי היא פעולה חוקית של ביטוי אישי ולאומי ובחברה השואפת למשטר דמוקרטי אסור שזכות זו תיפגע", הדגישו בחד"ש-תע"ל.

בריאיון שפורסם באתר "סרוגים" שאל יו"ר סיעת העבודה, ח"כ גלעד קריב: "מדובר על אותו דגל פלסטין שנתניהו תלה בספטמבר 2010 בבית ראש הממשלה כשהוא ארח את אבו מאזן? הדגל הזה?". נתניהו ארח את ראש הרשות הפלסטינית בבית ראש הממשלה וארח אותו בחום. לחץ את ידו בפגישה המשותפת עם הילארי קלינטון. אפשר למצוא את הדגל הזה. הדגל אותו דגל אבל נתניהו לא אותו נתניהו?", הוסיף.