מאות אלפים הפגינו נגד ההפיכה המשטרית ברחבי הארץ; בת"א צעירים הציתו צווי גיוס

מאות אלפים הפגינו אמש (מוצ"ש) נגד ההפיכה הצבאית של שלטון הימין. לדברי ארגוני המחאה למרות העצירה בחקיקה וההליכה למשא ומתן כ-450 אלף איש מחו אתמול ב-150 מוקדים ברחבי הארץ וההפגנה הגדולה נערכה בקפלן בתל אביב בה לקחו חלק כ-230 אלף אזרחים. יצוין שהפגנה ברחוב קפלן ובמסגרת הגוש נגד הכיבוש כעשרה צעירים מפעילי רשת מסרבות הציתו צווי גיוס לצבא.

מאוחר יותר כ-200 איש ירדו וחסמו את איילון למשך זמן קצר עד שהמשטרה פיזרה אותם בסיוע מכתזיות ופרשים. במהלך הפיזור האלים של נתיבי איילון שוטר על פרש תועד מרביץ למפגינה. "הרגשתי שהשוטר מחפש להוציא עצבים ותסכול והוא מצא (בי) את החולייה החלשה ושם הוא בחר להתמקד ולחסום אותי ולהרביץ לי", סיפרה הבוקר הצעירה יעל ראובני בריאיון לרשת ב'. "אני עובדת עם סוסים, אני מדריכת רכיבה טיפולית. הדבר האחרון שאעשה זה לתקוף סוס", הוסיפה ראובני בת ה-24. "הוא פשוט התחיל להרביץ לנו, לדרוס אותי עם הסוס שלו ולחסום את הדרך. לא היה צריך להפעיל כוח כדי להזיז אותנו משם, זה היה לא מידתי לחלוטין".

כמו כן, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, פרופ' חגי לוין תקף את המשטרה שהשתמשה אתמול בכלי נשק אקוסטיים נגד מפגינים. "כלי נשק אקוסטיים יכולים לגרום לפגיעות בריאותיות שונות, כולל לעוברי אורח. לא רק פגיעה בשמיעה וטנטון אלא גם הקאות, בחילות והשפעות נפשיות, בפרט בשימוש לא נכון. יש לבדוק מה הנוהל לשימוש בכלי נשק זה וכיצד מבטיחים כי לא יזיק לבריאות", צייץ לוין הבוקר.

בחיפה נעצר איש חד"ש הפעיל בגוש נגד הכיבוש בעת שניסה להיכנס לעצרת בצומת חורב ובידו דגל פלסטיני. לדברי השוטרים "הפעיל תקף אותם". אין זו הפעם הראשונה ששוטרי חיפה מנסים לעצור פעילי חד"ש הנושאים דגלים פלסטינים. אמש הגדילו לעשות ומלבד מעצר הפעיל, הם מנעו את כניסתם של אנשי הגוש נגד הכיבוש למתחם המחאה בגלל שבידיהם דגלים פלסטינים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120166