שביתה כללית בעקבות הריגתו של תושב חורה שנורה למוות בידי שוטרים בעיר העתיקה

ועדת המעקב של הציבור הערבי הכריזה אתמול (שבת) על שביתה כללית שנערכה יום בחברה הערבית בעקבות הריגתו של מוחמד ח'אלד אלעסיבי בידי שוטרים. הסטודנט לרפואה אלעסיבי (26) מהיישוב חורה שבנגב נורה למוות בין שישי לשבת בידי שוטרים אזור שער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים, אחרי שלטענת המשטרה "ניסה לחטוף נשק משוטר" – ואף ירה באמצעותו.

משפחתו של אלעסיבי טוענת כי מוחמד נרצח בדם קר בלי שהיווה כל סכנה. הם דרשו לראות תיעוד של האירוע והבהירו "הוא אדם מוצלח שלמד רפואה ברומניה. הוא לא ידע מה קורה בארץ ולא חשב מעולם לפגוע במישהו".

"ועדת המעקב פוסלת את טענות המשטרה ולפיהן המנוח ניסה לבצע פיגוע, וקיים חשד כבד שהיא מעלימה ראיות שעשויות להזים את גרסתה המעוותת. המשטרה גם רודפת אחרי עדי ראיה שעלולים לפסול את גרסתה", נמסר. יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, התראיין הבוקר ברשת ב' ואמר הדגיש שהדרישה לפיה שהמשפחה והציבור נדרשים להוכיח חפותו היא טענה הזויה ומופרכת וחובת ההוכחה חלה על זרועות הביטחון. ברכה הוסיף כי "אלעסיבי נרצח בדם קר כחלק ממדיניות הכיבוש בירושלים המזרחית, נגד העם הפלסטיני בעיר ובכלל.

ח"כ יוסף עטאונה (חד"ש) פרסם אמש גינוי נחרץ: "הם גם מוציאים להורג וגם משקרים. רצחו אותו בדם קר, ומפיצים שמועות. אנחנו זוכרים היטב את סיפורו של אבו עלקיעאן, טענותיה של המשטרה לניסיון פיגוע הן חסרות בסיס ועל המשטרה להציג את התיעוד שברשותה על מנת שהאמת תצא לאור. דרישתנו היא לוועדת חקירה בלתי תלויה. דם ילדינו לא הפקר".

חה"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש) הוסיפה: "על פי עדי הראייה – זה היה רצח בדם קר, והמשטרה משקרת ומטייחת. בדיוק כפי שעשו ברצח של איאד אלחלאק ואבו אלקיעאן ואחרים. גם שם טענו שהנרצח הפלשתיניים הוא 'מחבל' כדי להלבין את פשעיהם. זה רצח מוזמן מראש, ע"י אלה שחודשים מכתימים את חודש רמדאן כחודש של פורענות כדי לדכא את הפלשתינים בירושלים המזרחית ולהבעיר את השטח". יצוין שמחר (שני) בשעות הצהריים תבקר ביקור תנחומים משלחת גדולה של פעילי חד"ש ובראש המזכיר אמג'ד שביטה בביתו של הסטודנט המנוח בכפר חורה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120179