חרף הקומבינה של נתניהו ובר-דוד: סמוטריץ' רוצה לתבוע את ההסתדרות בגלל השביתה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתכנן לתבוע את ההסתדרות על "הנזקים שנגרמו למשק בישראל" כתוצאה מהשביתה הכללית שהוכרזה בשבוע שעבר, בשיתוף עם המעסיקים הגדולים.

מהאוצר נמסר כי "השר סמוטריץ' זעם על הכרזת השביתה וטען כי אילו התמשכה, אם ראש הממשלה לא היה מודיע על דחיית החקיקה של הרפורמה המשפטית, נזק השביתה היה עלול להיות חמור מאד ומדובר בחוסר אחריות משווע של ההסתדרות". בפגישה שקיימו במשרד הורה סמוטריץ' גם "לאכוף באופן מחמיר" ניכוי בשכרם של רבבות העובדים שהשתתפו בשביתה. יצוין שסמוטריץ' לא התייחס למעסיקים הגדולים שהיו שותפים להשבתה ואף לא דיבר על ראש הממשלה בנימין נתניהו שהיה שותף מלא למהלך.

בר-דוד בעת ההכרזה על השביתה הקפיד שלא לתקוף את נתניהו אישית ואת ממשלתו הימינית קיצונית. "המדינה היא שלנו, לא של אף אחד אחר, היא של אזרחיה,  זאת לא המדינה של קהלת. זו המדינה ששייכת לכולם, לאזרחים שבנו אותה, שנלחמו עליה, שאיבדו את המשפחות שלהם כדי שהמדינה הזאת תחיה. מה שהדליק לי נורה אדומה זה הפיטורים של שר הביטחון. הוא עומד ומתריע מפני סכנות ביטחוניות וזו חובתו" אמר לתשואות המעסיקים.

על פי ידיעה ששודרה ברשת ב', בר-דוד, תיאם את הכרזת השביתה הכללית ביום שני שעבר עם לשכת ראש הממשלה. על פי הדיווח של הכתב מיכאל שמש, לשכת נתניהו הייתה בקשר ישיר ופעלה בתיאום על יושב ראש ההסתדרות שבעצמו שמר על קשר עם בכירי הקואליציה הימנית באמצעות קו פתוח ישירות עם יונתן אוריך, דוברו של נתניהו.

עוד מסר שמש כי לשכת נתניהו עמדה בקשר מול גורמים מטעם ההסתדרות לאורך יום השביתה ואוריך שוחח עם גורמים בארגון העובדים בנוגע לשעת מסיבת העיתונאים של בר-דוד ובנוגע לתוכנה ומסריה. בליכוד הכחישו את הפרסום אולם בכירים בהסתדרות אישרו לשמש כי היה תיאום הדוק עם לשכת רה"מ והוסיפו כי היא אף פעלה כדי שההסתדרות תפעיל עליה לחץ ותסייע לנתניהו פוליטית מול השותפים שלו, על מנת לעצור את חקיקה של ההפיכה המשטרית.

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה וחבר מרכז הליכוד, פנחס עידן, הוסיף  בשיחה עם שמש "הייתי חייב לכבד את יו"ר ההסתדרות. אם הייתי יודע שזה יימשך הרבה זמן, הייתי מצמצמם את זה לשעה-שעה וחצי. אני הבנתי שזה יהיה שעה-שעה וחצי. חיכינו למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה, שלא הייתה".

עידן אף הציע לכל הנוסעים שנפגעו מהשביתה: "לכו לבית הדין, תגישו תביעה נגדי ונגד ההסתדרות ומה שהוא יחליט אני אקבל". לדבריו, "הכרזתי עליה כי יו"ר ההסתדרות ביקש. ההסתדרות מעלינו. אם אגיד שהשביתה חוקית אני אשקר. אם הוא הורה לי, כנראה שהוא בדק את זה. אני אחד שמקבל הוראה ולא יכול לסרב. אני בעד הרפורמה".

בריאיון ששודר באתר "וויינט", הוסיף עידן, "התקשרו אלי מההסתדרות, סיכמו איתי שמשביתים לשעה-שעה וחצי ואז נתניהו יודיע על עצירת החקיקה ונעצור. אני הבנתי שנתניהו יודע והאמת שאמרתי לעובדים: 'הולכת להיות כנראה שביתה רק בין 10 ל-11, אל תיבהלו'. זה מה שסוכם איתי, ואז הכל השתבש". מאוחר יותר הוסיף שמש כי גם רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, לקחה חלק במהלך.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120057